    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Do Trybuna -- tylko do Trybuna
    Date: Sun, 10 May 2020 11:19:08 +0200

    "Trybun" 5eb7ba10$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > A więc gdyby przyjąć że start 10ki odzwierciedla całą sprawność
    > dysku to hybryda jest chyba złym pomysłem. Z HDD startuje szybciej.

    Z HDD nie startuje szybciej niż z SSHD, ale i porównania nie było
    dobrego, bo start z HDD był bez wsparcia SSHD, zaś start z SSHD
    był wspierany HDD.

    - był start z HDD wspieranego Evo
    - był start z SSHD wspieranego HDD i Evo

    Nadto start z SSHD jest bezswapowy, bo musiałem wyłączyć swap
    na czas literaturowania po klonowaniu a później nie włączyłem,
    bo czyszczenie śmietników nie wymaga wielkiej pamięci... Po
    sklonowaniu W10 podczepił pod 'E' złą partycję, na której
    założył swapfile a zdjęcie literki z partycji, na której
    jest swap nie jest możliwe -- trzeba najpierw wyłączyć
    swap i przebootować.

    > Z drugiej jednak strony ktoś widzi sens w takich dyskach..

    W10 pracuje znacznie żwawiej, gdy startuje z SSHD, ale wtedy
    mam podział na 4 dyski: RAMdysk, SSD, SSHD i HDD.

    Gdy W10 startował z HDD, był podział tylko na 3 dyski:
    RAMdysk, SSD i HDD.

    > Też uważam że opóźnienia systemu związane z netem to głównie
    > za sprawą słabego łącza a nie samego komputera.

    > "Majowej", czyli można liczyć na jakiś sierpień-wrzesień.. ;-)

    Prorokiem nie jestem, ale trochę zaczekam.

    -=-

    Dobrym wyznacznikiem wykorzystania dysków jest wykorzystanie CPU.
    - system na NVMe -- CPU podczas lagowania na 100%
    - system na HDD -- CPU podczas lagowania na 25%
    - system na SSHD -- CPU podczas lagowania na 100%.

    Ale (o czym pisałem wyżej dwukrotnie) start z SSHD to wspieranie się HDD.
    Nierzadko oba dyski (SSH i HDD) są zajęte w 100%.

    -=-

    start z SSHD:
    na HDD:
    - Kesze przeglądarek
    - część zainstalowanych programów
    - ma też być tam swap
    - softłerdistribuszyn
    na SSHD:
    - partycja systemowa
    - hiberfile
    na NVMe:
    - część zainstalowanych programów
    na RAMdysku:
    - część zainstalowanych programów
    (akurat żaden z tego pożytek)
    - pliki tymczasowe
    (z tego pożytek bardzo duży)

    start z HDD:
    na HDD:
    - Kesze przeglądarek
    - część zainstalowanych programów
    - swap
    - partycja systemowa
    - hiberfile
    - softłerdistribuszyn
    na NVMe:
[...]

    U mnie pomiędzy startem z NVMe i startem z HDD jest mababrycznie duża różnica.

    --