  • 1. Data: 2020-05-08 12:41:34
    Temat: Do Trybuna -- tylko do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Inni [w tym i ja] nie mogą czytać tego wątku!

    - zamknięcie 64W10 startującego z początku hybrydy trwa 50 sekund
    - start 64W10 z początku hybrydy trwa 80 sekund wg mnie licząc od
    momentu wybrania systemu w bootmenadżerze
    - start 64W10 z początku hybrydy trwa 54 sekund
    wg jakiegoś programu nadzorującego

    Zapewne te czasy można skrócić czystką w MountedDevices, ale
    nie teraz mam na to ochoty.

    Gdy hybryda nauczy się stosownego wspierania się SSD,
    być może te czasy zmaleją.

    W MountedDevices mam 99 wpisów -- właśnie policzyłem.
    [albo 109 -- nigdy nie byłem mocny w liczeniu]
    Skasowanie tego wszystkiego i ponowne wpisanie
    potrzebnych informacji dałoby zapewne WYRAŹNE
    skrócenie czasu zamykania i startowania, ale
    mnie na tym czasie zależy tak sobie a czystka
    może wprowadzić jakieś zawirowania zżerające czas...

    -=-

    System pracuje bardzo sprawnie, bez lagowania.
    Wąskim gardłem staje się wolne łącze internetowe -- 5 Mb/s czy 10 Mb/s.
    (irytujące są lagowania związane z otwieraniem
    stron WWW i poruszaniem się po stronach WWW)

    Być może zwiększenie tej szybkości niewiele by
    pomogło -- być może lagowanie jest wywoływane daleko stąd...

    -=-

    Podczyszczę jeszcze ten system i sklonuję na NVMe.
    Może z klonowaniem zaczekam do majowej aktualizacji.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-05-08 13:43:35
    Temat: Re: Do Trybuna -- tylko do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb53776$0$17342$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > momentu wybrania systemu w bootmenadżerze
    > - start 64W10 z początku hybrydy trwa 54 sekund

    32WXP na VBoxie pod 64W10:
    - zamykanie trwa 18 sekund
    - pełny (zamknięcie i ponowne uruchomienie) restart trwa 28 sekund,
    w tym ręczny wybór systemu w bootmenadżerze, bo na VBoxie też mam
    sklonowane partycje systemowe
    w tle (pod 64W10 gospodarza) porno ;) o WWysockim i kilka innych stron WWW...

    [znów parada, święto, albo jeszcze co...]

    https://youtu.be/c9_GvG63ssk

    WW. czasy zapewne też można by skrócić czystką w MountedDevices.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-05-09 16:57:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb545fc$0$536$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > sklonowane partycje systemowe
    > w tle (pod 64W10 gospodarza) porno ;) o WWysockim i kilka innych stron WWW...

    Czas startu zależy mocno nie tylko od sprzętu, ale także od obciążenia
    systemu -- pusty/czysty (tuż po zainstalowaniu) system ładuje się szybciej
    niż system obarczony masą dodatków, które trzeba uruchamiać podczas startu...
    Te dodatki można też umiejętnie (bądź nieumiejętnie) skonfigurować i rozlokować
    na dyskach...

    Twój test zatem mógłby być dobry tylko wtedy, gdybyś porównywał czas startu
    systemu tuż po instalacji, ale i tu jest problem, bo hybryda SSHD ponoć
    uczy się, więc chyba trzeba by zainstalować czysty system i wielokrotnie
    restartować -- co taka praca ma wspólnego z tak zwanym życiem? Co można
    uzyskać na pustym systemie? Edge/IE i OE?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2020-05-10 10:23:45
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Podczyszczę jeszcze ten system i sklonuję na NVMe.
    > Może z klonowaniem zaczekam do majowej aktualizacji.

    A więc gdyby przyjąć że start 10ki odzwierciedla całą sprawność dysku to
    hybryda jest chyba złym pomysłem. Z HDD startuje szybciej. Z drugiej
    jednak strony ktoś widzi sens w takich dyskach..

    Też uważam że opóźnienia systemu związane z netem to głównie za sprawą
    słabego łącza a nie samego komputera.

    "Majowej", czyli można liczyć na jakiś sierpień-wrzesień.. ;-)

  • 5. Data: 2020-05-10 10:24:27
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > [znów parada, święto, albo jeszcze co...]
    >
    >    https://youtu.be/c9_GvG63ssk
    >
    > WW. czasy zapewne też można by skrócić czystką w MountedDevices.

    VB nie może być jakimś wyznacznikiem czegoś, a zwłaszcza prawdziwej
    sprawności dysku czy systemu.

  • 6. Data: 2020-05-10 10:25:23
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > restartować -- co taka praca ma wspólnego z tak zwanym życiem? Co można
    > uzyskać na pustym systemie? Edge/IE i OE?...

    Oczywiście biorę pod uwagę rozmiar systemu przy liczeniu czasu startu.
    Laptop, przed kilku laty gdy instalowałem 10 startował tak że nie sposób
    było zobaczyć ekran logowania, cały start to coś około 10sekund. Dzisiaj
    waży 6-7 razy więcej i uruchamia się w granicach 40sekund. Możliwe że
    prędkość startu z SSD jest szybsza, ale bardzo trudno ją zaobserwować.

  • 7. Data: 2020-05-10 11:19:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5eb7ba10$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > A więc gdyby przyjąć że start 10ki odzwierciedla całą sprawność
    > dysku to hybryda jest chyba złym pomysłem. Z HDD startuje szybciej.

    Z HDD nie startuje szybciej niż z SSHD, ale i porównania nie było
    dobrego, bo start z HDD był bez wsparcia SSHD, zaś start z SSHD
    był wspierany HDD.

    - był start z HDD wspieranego Evo
    - był start z SSHD wspieranego HDD i Evo

    Nadto start z SSHD jest bezswapowy, bo musiałem wyłączyć swap
    na czas literaturowania po klonowaniu a później nie włączyłem,
    bo czyszczenie śmietników nie wymaga wielkiej pamięci... Po
    sklonowaniu W10 podczepił pod 'E' złą partycję, na której
    założył swapfile a zdjęcie literki z partycji, na której
    jest swap nie jest możliwe -- trzeba najpierw wyłączyć
    swap i przebootować.

    > Z drugiej jednak strony ktoś widzi sens w takich dyskach..

    W10 pracuje znacznie żwawiej, gdy startuje z SSHD, ale wtedy
    mam podział na 4 dyski: RAMdysk, SSD, SSHD i HDD.

    Gdy W10 startował z HDD, był podział tylko na 3 dyski:
    RAMdysk, SSD i HDD.

    > Też uważam że opóźnienia systemu związane z netem to głównie
    > za sprawą słabego łącza a nie samego komputera.

    > "Majowej", czyli można liczyć na jakiś sierpień-wrzesień.. ;-)

    Prorokiem nie jestem, ale trochę zaczekam.

    -=-

    Dobrym wyznacznikiem wykorzystania dysków jest wykorzystanie CPU.
    - system na NVMe -- CPU podczas lagowania na 100%
    - system na HDD -- CPU podczas lagowania na 25%
    - system na SSHD -- CPU podczas lagowania na 100%.

    Ale (o czym pisałem wyżej dwukrotnie) start z SSHD to wspieranie się HDD.
    Nierzadko oba dyski (SSH i HDD) są zajęte w 100%.

    -=-

    start z SSHD:
    na HDD:
    - Kesze przeglądarek
    - część zainstalowanych programów
    - ma też być tam swap
    - softłerdistribuszyn
    na SSHD:
    - partycja systemowa
    - hiberfile
    na NVMe:
    - część zainstalowanych programów
    na RAMdysku:
    - część zainstalowanych programów
    (akurat żaden z tego pożytek)
    - pliki tymczasowe
    (z tego pożytek bardzo duży)

    start z HDD:
    na HDD:
    - Kesze przeglądarek
    - część zainstalowanych programów
    - swap
    - partycja systemowa
    - hiberfile
    - softłerdistribuszyn
    na NVMe:
[...]

    U mnie pomiędzy startem z NVMe i startem z HDD jest mababrycznie duża różnica.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2020-05-10 22:51:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5eb7ba71$0$17350$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > że nie sposób było zobaczyć ekran logowania, cały start to coś około 10sekund.
    Dzisiaj waży 6-7 razy więcej i uruchamia się w

    Z SSHD dziś 64W10 uruchamiał się:

    - w niespełna 40 sekund wg mnie z zegarkiem
    - w 50 sekund wg programu nadzorującego,

    ale co z tego, że start trwa tak krótko, skoro przez kilka minut
    (łącznie do 5 minut) po starcie dysk systemowy jest zajęty w 100%
    czytaniem czegoś?

    > Możliwe że prędkość startu z SSD jest szybsza, ale bardzo trudno ją zaobserwować.

    prędkość startu szybsza

    Piłeś? -- nie pisz!

    U mnie łatwo zauważyć różnicę w czasie
    pomiędzy startami tego samego 64W10 z:
    - HDD
    - SSHD
    - NVMe.

    -=-

    Jak u Ciebie z temperaturami? -- temperatura SSD jest cieplejsza ;)
    niż temperatura HDD? Umiejętności Twe są teraz umiejętniejsze niż
    przed laty? Waga Twa waży ważniej?... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2020-05-10 22:52:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5eb7ba3a$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > VB nie może być jakimś wyznacznikiem czegoś, a zwłaszcza prawdziwej sprawności
    dysku czy systemu.

    Keszowanie wyłączne -- jeśli to masz na swej myśli.

    --

  • 10. Data: 2020-05-12 11:46:27
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > niż temperatura HDD? Umiejętności Twe są teraz umiejętniejsze niż
    > przed laty? Waga Twa waży ważniej?... ;)

    Wg Speccy HDD 27, SSD 33stopnie. i tak nawiasem - CPU 37, PG 25, grafika
    28 stopni C.

    U mnie akurat idzie to jakoś w odwrotnym kierunku niż u innych. - przed
    kilkunastu laty sam pisałem skrypty, montowałem blaszaka itp, na dzień
    dzisiejszy moja wiedza w tym temacie to sporo poniżej wiedzy podstawowej.