  • Data: 2020-05-25 15:27:56
    Temat: Re: Do Trybuna -- tylko do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" p...@4...com

    > Trochę info w sieci jest na ten temat,

    W 5 słowach nie można streścić? ;)

    > ja osobiście to wyłączam, bo mam po kilkla
    > systemów

    Też mam wszędzie kilka. Z hibernacją bywają problemy:
    - F-S nie chciał podnieść się i nie dał se zajrzeć do BIOSu
    - netbook pod W7S raz za razem krzyczy, że ,,układowe'' nie
    wyrobiło się i radzi mi zacząć od nowa, po czym (jeśli nie
    posłucham) wywraca się...
    - tenże netbook pod 32W10 ucegla się na kilkanaście wcisków ;)
    włącznika... (pisałem o tym -- inni też mają z tym tenże problem)

    > i czasami są kłopoty:
    > https://www.e-pilas.com/fast-startup-szybki-start-wi
    ndows/

    -=-

    Co jakiś czas słyszę start któregoś z dwóch HDD tkwiących w F-S -- chyba
    tego, który jest w adapterze, a właśnie tam jest w tej chwili partycja
    systemowa na Toshibie 320 GB; swapfile jest na normalnym HDD, na Starcu HTS...

    Ale może mylę się? -- może raz za razem startuje HTS ze swapfilem?...

    Ostatnia rozbiórka laptopa ukazała niedokręcone wkręty wiatraka;
    dokręciłem i (zgodnie oczekiwaniami) jest znacznie ciszej przy
    dużych obrotach... Jest ciszej, więc wyraźnie słyszę periodyczne
    startowanie któregoś z HDD...

    Liczba włączeń pokazana w SMART nie zwiększa się od tego.
    (stale -- Toshiba ma 1364 i HTS ma 329)

    Piszę pod WXP.

    -=-

    Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
    w hybrydzie) tylko czytanie?...

    Rozglądam się za kolejnym latopem -- może warto wrzucić weń dwa
    dyski (jeden w adapterze CDVD) i dorzucić Optane jako bufor obu?
    Do tego sporo RAMek i RAMdysk...

    CPU -- oszczędnościowy_U czy pełny_H?

    Znalazłem Lenovo z i5 8xxxxU za 1849 pln z: HDD 1 TB, cienką NVidią i FullHD...
    1 TB i napęd optyczny bym zamienił na dwa Seagaty dające 150 MB/s na początku,
    dorzuciłbym trochę RAMek (chyba laptop ma 4 GiB DDR4) i miałbym laptop...

    --