  • 31. Data: 2014-07-21 00:02:18
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metrów
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-20 23:32, Mario pisze:
> [...]
    yczny-yaky-4x120-1647.html

    > Przy 500 m to będzie 11 tys. Kabel 180 mm^2 pewnie wyniesie z 14tys.

    Ech, za ciepło jest... Sorry :-)
    A przy obliczaniu długości kabla warto pamiętać, aby na każdym końcu
    zakopać przynajmniej dwa metry zapasu. Aby nie robić hiperkombinacji jak
    się coś ujara.

    P.P.

  • 32. Data: 2014-07-21 00:21:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 23:43:13 UTC+2 użytkownik Mario napisał:
> [...]
    tysięcy za kabel, to gra warta jest świeczki, bo to bardzo mocna alternatywa dla
    pompy z własnym napędem.

    więc koszty robót ziemnych są znikome i pomijalne.

    silnik by na tym bezpiecznie poszedł?

    sezonem" w okresie szczytowym wydajność pomp jest ogromna(rzędu 500metrów
    sześciennych wody na godzinę) i będzie uzupełniana pompami o innym napędzie, ale im
    większa była by elektryczna, tym mniej by jej było potrzeba pomagać.

    malując przycisk uruchamiania na jakiś ładny kolor. Nie pierdol gościu. Podłączenie
    silnika do sieci 230/400 jest praktycznie niemożliwe. Znowu grupowa gimbaza dała się
    wciąć na trolla. Kiedy wy kurwa przestaniecie podpisywać się kredkami.

    > Ja tam w tym wątki widzę tylko jednego trolla. Pojawił się o 23.18
    >

    > --
    >
    > Mario

    Jasne. Gość was zrobił w chuja aż miło popatrzeć. Liczenia, ceny. A to takie proste.
    Nie da się bezpośrednio podłączyć do sieci silnika o takiej mocy. Trzeba mieć trafo z
    pół megawata do dyspozycji.

  • 33. Data: 2014-07-21 00:35:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.07.2014 00:21, Zachariasz Dorożyński wrote:

> [...]
    proste. Nie da się bezpośrednio podłączyć do sieci silnika o takiej mocy. Trzeba mieć

    Toż napisał, że ma dość mocy. Czytać nie umiesz?

  • 34. Data: 2014-07-21 00:50:03
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 00:35:15 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    trafo z pół megawata do dyspozycji.

    > Toż napisał, że ma dość mocy. Czytać nie umiesz?

    Uwierzyłeś?

  • 35. Data: 2014-07-21 12:20:09
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    wiadomości news:4784424.20140720155608@pik-net.pl.invalid...

    > Jasne. Ale po średnim napięciu pójdą cienkie przewody napowietrzne. A
    > Ty chcesz puścić 55kVA na niskim napięciu 450metrów? To techniczny absurd.
    > Chyba, że przecinek Ci się przesunął...

    W czym ty widzisz problem???
    Od stacji trafo 250kVA do mnie jest prawie kilometr linii NN i po drodze
    jakieś naście domów zasilanych jeszcze.
    To jest trójfazowo też więc na fazę przypada mniej.

    > Nie ma znaczenia. I tak musisz liczyć pełne obciążenie na linii, żeby
    > cała moc nie poszła na grzanie kabla.

    Może lepiej dać temat projektantowi który się na tym zna i ma uprawnienia a
    nie gdybać?
    Przecież do wykonania tej linii i tak będzie potrzebował projektanta z
    uprawnieniami, bo gdyby
    nim sam był to by tu nei pytał.

  • 36. Data: 2014-07-21 12:22:01
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    wiadomości news:823637905.20140720173137@pik-net.pl.invalid...

    > Jednak nie - szokująco tanio. W takim razie ma to sens, o ile prace
    > ziemne nie podniosą kosztów znacząco.

    A położenie kabla 6kV w ziemi albo napowietrznie to już ma być taniocha???

  • 37. Data: 2014-07-21 12:26:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 12:22:01 +0200, Łobuz napisał(a):
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    >
    > A położenie kabla 6kV w ziemi albo napowietrznie to już ma być taniocha???

    Kabel cienszy, to i row wezszy i koszta mniejsze :-)

    J.

  • 38. Data: 2014-07-21 12:32:14
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 12:20:09 UTC+2 użytkownik Łobuz napisał:
    > U�ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisa� w
    >
    > wiadomo�ci news:4784424.20140720155608@pik-net.pl.invalid...

    > W czym ty widzisz problem???
    >
    > Od stacji trafo 250kVA do mnie jest prawie kilometr linii NN i po drodze
    >
    > jakie� na�cie dom�w zasilanych jeszcze.
    >
    > To jest tr�jfazowo te� wi�c na faz� przypada mniej.

    > Mo�e lepiej da� temat projektantowi kt�ry si� na tym zna i ma uprawnienia a

    > nie gdybaďż˝?
    >
    > Przecie� do wykonania tej linii i tak b�dzie potrzebowa� projektanta z
    >
    > uprawnieniami, bo gdyby
    >
    > nim sam byďż˝ to by tu nei pytaďż˝.

    Silnik 50kW w czasie ciężkiego rozruchu ( pompa do wody) potrzebuje pół megawata w
    czasie kilkudziesięciu sekund. Nie jest wykluczone że od energetyki trzeba mieć
    każdorazowo pozwolenie na włączenie silnika.

  • 39. Data: 2014-07-21 12:34:34
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld>

    wiadomości news:562120279.20140720160052@pik-net.pl.invalid...

    > Nie przesadzaj - trochę więcej.

    Nic nie więcej, Najczęściej wnioskowana moc przyłączeniowa to około 11-16kW.

  • 40. Data: 2014-07-21 12:42:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 03:32:14 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    > Silnik 50kW w czasie ciężkiego rozruchu ( pompa do wody)

    A co to za pompa, ze ma az taki ciezki rozruch ?

    > potrzebuje pół megawata w czasie kilkudziesięciu sekund. Nie jest
    > wykluczone że od energetyki trzeba mieć każdorazowo pozwolenie na
    > włączenie silnika.

    Ho ho, ciekawe jak sobie radza zaklady pracy, gdzie takich pomp maja
    wiecej. Albo innych maszyn, z silnikami po 50kW.

    Ale nad rozruchem warto pomyslec, zeby nie wzywac pozniej pogotowia do
    bezpiecznikow.

    J.