    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 23 Sep 2014 12:20:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 23. September 2014 19:43:49 UTC+2 schrieb Marek:
    > Witam,
    >

    > Będę potrzebował obiektyw typu zoom o standardowych ogniskowych,
    >
    > powiedzmy, że 24-70 lub zbliżony zakres. Aparat to Sony A99. Zależy mi
    >
    > na dobrej optyce (f/2.8) i napędzie ultradźwiękowym AF. Oczywiście
    >
    > optymalizacja kosztów do jakości jest ważnym argumentem choć nie do tego
    >
    > stopnia, że na bubel się zdecyduję. Wstępnie wytypowałem Tamrona SP
    >
    > 24-70mm F/2.8 Di VC USD.
    >

    > Czytałem testy opinie na Optycznych lecz nie mam zaufania do sampli
    >
    > jakie oni tam prezentują. Wszystkie to niesamowite mydło - można dojść

> [...]

    ja sie dziwie , ze optycztnym ktos daje obiektywy do testow. tymi samplami zwyczajnie
    wprowadzaja w blad potencjalnych nabywcow.
    ale mniejsza o to.

    24-70 / 2,8 wcale nie jest taki uniwersalny.

    mam 24-70/2,8 L
    i 24-105 / 4 IS L ( canon ) i 24-70 mi lezy w torbie .
    jednak szerszy zakres ogniskowych + stabilizacja w praktyce znacza wiecej niz 1 ev
    jasnosci. uzywam 24-105 wlasciwie ciagle w fotografii ogolno - domowo -
    spacerpowo-wakacyjnej , mimo ze jest optycznie troche slabszy od 24-70.

    ewentualna alternatywa dla tamrona bylby:

    http://www.amazon.de/Sigma-24-105mm-Filtergewinde-82
    mm-Objektivbajonett/dp/B00G6K51FW

    i wybralbym chyba ja ze wzgledu na szerszy zakres ognioskowych.
    jesli masz max 70 mm , zawsze trzeba zabrac drugi zoom tele ( 70 mm to jednak czesto
    krotkawo).
    jesli masz 105 mm , juz sie czesto mozna obejsc.

    Jesli jakosc zdjec ma byc bezkompromisowa na pelnej dziurze to i tak trzeba siegnac
    po stalke.