  • Data: 2014-09-27 19:36:34
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-27 15:50, Piotr Kosewski pisze:

    > Teraz to już wygląda, jakbyś sobie sam wmawiał, że warto dopłacić. :)

    Wręcz przeciwnie - zaoszczędzić! :-D Chyba na ceny nie patrzałeś: 2840zł
    za 24-70 f/2.8 vs 2990zł za 24-105 f/4.

    No i chyba jednak zdecyduję się na ten droższy (na którym ponoć miałem
    ponoć przyoszczędzić :P) z uwagi na gorzej niż fatalny efekt bokeh dla
    tego z f/2.8. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Dla mnie liczy się
    wizualna jakość zdjęć przede wszystkim. Moja filozofia wyboru jest
    następująca: wolę nic nie kupić lub dozbierać kasę niż świadomie kupić
    bubla.

    > f/2.8 jest jakimśtam standardem w zoomach z górnej półki (oraz w makro),
    > więc często jest tak, że najlepsze obiektywy mają właśnie taką dziurę.
    >
    > Jednak nie zawsze jest to prawdą. Zdarza się, że f/4 (tej samej firmy)
    > jest po prostu lepszy (np. bo nowszy). Oczywiście jest także mniejszy
    > i tańszy.

    Kompletnie nie masz racji. Obiektyw z f/4 jest większy, cięższy i
    droższy. Jego wymiary to 88.6mm x 109.4mm, waga 885g a ten 24-70 f/2.8
    ma wymiary 88.6mm x 94.7mm, waga 790g. Oba mają tą samą średnicę 82mm.
    Ojjj, nie odrobiłeś pracy domowej :-)

    > Samo f/2.8 w porównaniu do f/4 daje Ci właściwie tylko trochę
    > mniejszą głębię ostrości. Np. 4cm zamiast 6 cm. Upewnij się, czy na
    > pewno aż tak bardzo potrzebujesz tej różnicy...

    Oczywiście, że nie aż tak bardzo. Powiem tak: gdyby nie wyszła sprawa
    bokeh, to płacąc mniej więcej tą samą cenę za oba wybrałbym f/2.8 nawet
    kosztem krótszej ogniskowej. Gdyby była istotna różnica w cenie - to co
    innego. Pomijam już fakt tragicznego bokeh, który wyeliminował f/2.8 z
    rozważań.

    Marek