  • Data: 2014-09-27 19:53:45
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-27 19:36, Marek pisze:

    > Wręcz przeciwnie - zaoszczędzić! :-D Chyba na ceny nie patrzałeś: 2840zł
    > za 24-70 f/2.8 vs 2990zł za 24-105 f/4.

    Pomijasz kwestię, że 24-70 jest od 6 lat na rynku, 24-105 to konstrukcja
    z tego roku, to też się przekłada na jakość optyczną na korzyść 24-105

    > No i chyba jednak zdecyduję się na ten droższy (na którym ponoć miałem
    > ponoć przyoszczędzić :P) z uwagi na gorzej niż fatalny efekt bokeh dla
    > tego z f/2.8. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Dla mnie liczy się
    > wizualna jakość zdjęć przede wszystkim. Moja filozofia wyboru jest
    > następująca: wolę nic nie kupić lub dozbierać kasę niż świadomie kupić
    > bubla.

    To poczekaj na Sigmę 24-70/2.

    > Kompletnie nie masz racji. Obiektyw z f/4 jest większy, cięższy i
    > droższy. Jego wymiary to 88.6mm x 109.4mm, waga 885g a ten 24-70 f/2.8
    > ma wymiary 88.6mm x 94.7mm, waga 790g. Oba mają tą samą średnicę 82mm.
    > Ojjj, nie odrobiłeś pracy domowej :-)

    Ty też nie, bo 50% różnicy zakresu ogniskowych piechotą nie chodzi. A
    f/4 z takim samym zakresem ogniskowych (np. u Canona i Nikona) jest
    mniejszy i lżejszy niż wersje f/2.8.

    --
    marcin