  • Data: 2017-03-27 02:48:54
    Temat: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > naświetlenia UV obu stron. Zapewne uda mi się jedną warstwę precyzyjnie
    > umieścić. Jednakże nie wymyśliłem jeszcze sposobu na to by obie folie
    > (dolna i górna) dały się zsynchronizować i nie przesunęły się podczas
    > zamykania miedzy płytkami szkła. Sam nie wiem - może przykleić punktowo
    > najpierw jedną folę a potem drugą?

    Ja robię tak :

    Klisze do naświetlenia zamawiam sobie w naświetlarni (robią w kilka
    godzin. koszt kilka zł).

    Przycinam sobie te klisze do formatu nieco większego, niż PCB.
    Składam je obie (górna z dolną) - oczywiście pozycjonując jak należy.
    Co nie jest żadną sztuką - bo przecież widać :)
    Oczywiście pamiętając o prawidłowym ułożeniu stron, no i o tym,że strona
    kliszy z emulsją ma być od strony laminatu.

    Po czym sklejam obie przylepcem (jedna ma rozmiar mniejszy o 2-3cm, więc
    można to łatwo zrobić na krawędziach).
    Z tym , że sklejam tylko 2 przeciwległe boki - a dwa są wolne.
    Czyli powstaje taka jakby "kopertka" czy "rękaw" otwarty z 2 stron.

    Teraz wystarczy wsunąć laminat do środka, unieruchomić klisze do PCB
    (także kawałkiem taśmy) po to, żeby podczas przekładania PCB podczas
    naświetlania (mam naświetlarkę 1 stronną) się folie nie poprzesuwały.

    I gitara, jak powiada Ferdek. Zawsze wszystko pasuje :)