    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Drut na antenę...
    Date: Mon, 28 Feb 2011 23:45:38 -0800 (PST)

    On 28 Lut, 22:50, kris_gor <k...@p...onet.pl> wrote:

    > To co jest na tym zdjęciu to prawda. Ten drut tak się właśnie wygina
    > i potem prostuje bez problemu. Myślę, że to jest jakiś dziwny stop.
    > Gdyby to było łatwe do namierzenia to bym nie pytał ;-)
    > W każdym razie drogo sobie cenią ten drut, bo 41cm + złącze to koszt
    > 70-80zł.
    >
    > I na pewno nie jest to linka, tylko drut.

    Tak zachowuja sie materialy ktore maja wysoka granice plastycznosci,
    blisko wytrzymalosci na rozciaganie. Czyli utwardzone przez obrobke
    cieplna (takze z wydzielaniem faz dzieki odpowiedniemu skladowi
    chemicznemu) i/lub zgniot. To wcale nie sa "dziwne stopy". Sruby
    ktorymi masz przykrecone kola w samochodzie maja takie wlasciwosci.
    Struny do instrumentow muzycznych to dobry przyklad. Jesli ma byc
    niezelazne to np tytan.
    Konrad