  • 1. Data: 2011-02-28 09:52:51
    Temat: Drut na antenę...
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Witam!!!

    Miałem wczoraj małego pecha...

    Ułamałem sobie u nasady taką antenkę:

    http://www.radio-sklep.pl/environment/cache/images/3
    00_0_productGfx_bd887b18706568c6c2acd6b57153c96d.jpg

    i szukam teraz drutu, którym mógłbym to zastąpić (fi=1mm).
    Takiego sprężynującego jak na zdjęciu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-28 17:31:55
    Temat: Re: Drut na antenę...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 10:52:51 +0100, Kris_gor wrote:
> [...]
    300_0_productGfx_bd887b18706568c6c2acd6b57153c96d.jp

    >i szukam teraz drutu, którym mógłbym to zastąpić (fi=1mm).

    Hm, ja sie moze myle, ale 1mm to w taki okrag nie zegniesz. Tzn
    zegniesz, ale on sie nie wyprostuje. Linka tam jest z drutow 0.5mm ?

    sprezysty drut w detalu .. struny do gitary albo stroiciel fortepianow
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-02-28 18:41:47
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-02-28 18:31, J.F. pisze:
> [...]
    > zegniesz, ale on sie nie wyprostuje. Linka tam jest z drutow 0.5mm ?
    >
    > sprezysty drut w detalu .. struny do gitary albo stroiciel fortepianow

    Kiedyś kupiłem taki w hurtowni z nierdzewką, ale to było fi3.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2011-02-28 21:50:48
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2011 18:31, J.F. pisze:
    > On Mon, 28 Feb 2011 10:52:51 +0100, Kris_gor wrote:

    > Hm, ja sie moze myle, ale 1mm to w taki okrag nie zegniesz. Tzn
    > zegniesz, ale on sie nie wyprostuje. Linka tam jest z drutow 0.5mm ?

    To co jest na tym zdjęciu to prawda. Ten drut tak się właśnie wygina
    i potem prostuje bez problemu. Myślę, że to jest jakiś dziwny stop.
    Gdyby to było łatwe do namierzenia to bym nie pytał ;-)
    W każdym razie drogo sobie cenią ten drut, bo 41cm + złącze to koszt
    70-80zł.

    I na pewno nie jest to linka, tylko drut.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-03-01 07:45:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 28 Lut, 22:50, kris_gor <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > 70-80zł.
    >
    > I na pewno nie jest to linka, tylko drut.

    Tak zachowuja sie materialy ktore maja wysoka granice plastycznosci,
    blisko wytrzymalosci na rozciaganie. Czyli utwardzone przez obrobke
    cieplna (takze z wydzielaniem faz dzieki odpowiedniemu skladowi
    chemicznemu) i/lub zgniot. To wcale nie sa "dziwne stopy". Sruby
    ktorymi masz przykrecone kola w samochodzie maja takie wlasciwosci.
    Struny do instrumentow muzycznych to dobry przyklad. Jesli ma byc
    niezelazne to np tytan.
    Konrad

  • 6. Data: 2011-03-01 10:53:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 23:45:38 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >chemicznemu) i/lub zgniot. To wcale nie sa "dziwne stopy". Sruby
    >ktorymi masz przykrecone kola w samochodzie maja takie wlasciwosci.

    Tylko zwiniecie drutu fi 1 w okrag o srednicy 100mm oznacza wydluzenie
    do 0.5%. Bez przekroczenia granicy plastycznosci. Stal ma taka
    mozliwosc ?

    >Struny do instrumentow muzycznych to dobry przyklad.

    Sa w takich zwojach sprzedawane. Ale sa tez ciensze i chyba nie wymaga
    sie od nich prostego ksztaltu.

    J.

  • 7. Data: 2011-03-01 11:24:34
    Od: Wuj <f...@o...pl>

    Taki drut jest do kupienia w sklepach modelarskich. Fi 0,8 długość 1m
    lub 1,5. Są stosowane jako popychacze.
    Lub druty stosowane na podwozia modeli latających długości 1m, różne
    średnice.
    Do nabycia np. tutaj:

    http://www.modelarski.com/modelarstwo-Pr%C4%99ty_sta
    lowe,240.html

    Pozdrawiam,
    Wuj

  • 8. Data: 2011-03-01 11:25:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 1 Mar, 11:53, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko zwiniecie drutu fi 1 w okrag o srednicy 100mm oznacza wydluzenie
    > do 0.5%. Bez przekroczenia granicy plastycznosci. Stal ma taka
    > mozliwosc ?

    Zeby stal rozciagnac o 0.5% trzeba w niej wywolac naprezenie o
    wartosci 0.5% modulu Younga. Dla sprezynowych stali raczej to nie jest
    ponizej granicy plastycznosci, ale jesli przekroczymy granice
    plastycznosci w bardzo malej czesci przekroju to owszem, troszke nam
    drucik plastycznie poplynie, ale pozostale naprezenie i tak go
    wyprostuje kiedy go puscimy.
    Konrad

  • 9. Data: 2011-03-01 11:31:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    PS drut fi 1 zwiniety w petelke 100mm ma na zewnatrz 101, a wewnatrz
    99mm. Czyli wydluzenie +/- 1%.
    A jeden procent modulu Younga to 2000 MPa. Kiepsko.

  • 10. Data: 2011-03-01 12:04:38
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 12:24, Wuj pisze:

> [...]
    > lub 1,5. Są stosowane jako popychacze.
    > Lub druty stosowane na podwozia modeli latających długości 1m, różne

    Dziękuję. Zapytam.