  • 101. Data: 2013-10-10 15:36:32
    Temat: Re: Dwupedalarska menda
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Thursday, October 10, 2013, 10:44:52 AM, you wrote:

    [...]

    > Zapomniałeś właśnie o tym ostatnim. Masa ludzi, w momencie zapalenia się
    > zielonego, włącza procesy myślowe pt. "jak to się tę jedynkę wrzucało".

    Ale to nadal nie wystarczy do przewagi 50m. Taka przewagę nad innymi
    uzyskuję w samochodzie, ruszając na żółtym tak, żeby już z marszy
    mijać sygnalizator z zapalającym się zielony, I wtedy, jadąc
    SAMOCHODEM agresywnie robię te 50 metrów przewagi na ciulem, który
    sobie przypominał, gdzie jest drążek.
    Rowerzysta nie ma takiego przyśpieszenia jak samochód z 10kg/KM -
    elementarna fizyka na to nie pozwala.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 102. Data: 2013-10-10 15:37:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Zamiast dążyć do pogodzenia antagonizmów ciągle wynajdujesz argumenty o
    > słabszych, gorszych, uciśnionych. Masz do tego prawo.

    Absolutnie. Po prostu niektórych "antagonizmów" pogodzić sie nie da.

    > Ale podobno modne ostatnio jest równouprawnienie. ;-)
    > Tak ciekawe zagadnienie do dyskusji o socjalizmie.
    >
    > Mordercy się samemu nie wymierza sprawiedliwości. To "państwo ma monopol
    > na przemoc". :-)

    Ale o jakim wymierzaniu sprawiedliwości mówisz?
    Czy rowerzysta zaatakował kierowce? Wydaje sie, ze w daleszej czesci
    wydarzenia to nadal kierowca był agresorem.

    A na policję zdaje sie rowerrzysta zgłosił wydarzenie.
    Mam nadzieje, ze popierdzieleniec zapłaci jakiegos okrągłego tysiaczka,
    zeby upewnić sie w swoich przekonaniach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 103. Data: 2013-10-10 15:45:37
    Od: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>

    ny-samochod-niemal-ociera-sie-o-rower-k-dzwonimy-po-
    policje,101702.html

    > Jazda chodnikiem jest zabroniona.

    > Ominął tylko po to, żeby sprowokować kierowcę samochodu.
    Jazda chodnikiem nie jest zabroniona, oczywiście
    z zachowaniem pierwszeństwa ruchu pieszych.

    M.

  • 104. Data: 2013-10-10 15:46:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 10 Oct 2013 15:45:37 +0200 osobnik zwany Mateusz
    Rzewuski napisał:

> [...]
    02.html

    > Jazda chodnikiem nie jest zabroniona, oczywiście z zachowaniem

    możę jednak sprawdź w PoRD warunki

    PS: jakie tam było ograniczenie?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 105. Data: 2013-10-10 16:10:02
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 10 Oct 2013 15:36:32 +0200 RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał:

    >Ale to nadal nie wystarczy do przewagi 50m.

    Wystarczy, naprawdę. Tych 50m nie wziąłem z głowy tylko stąd że
    przejeżdzam często skrzyżowanie Szczęśliwickiej z Bitwy Warszawskiej
    http://old.wikimapia.org/#lat=52.2139331&lon=20.9684
    694&z=20&l=28&m=h

    Startując spod świateł na Szczęśliwickiej, jadąc na wprost,
    najczęściej jestem w stanie przejechać "na drugi brzeg" zanim zaczną
    mnie wyprzedzać samochody, a jest tam dostatecznie szeroko by
    wyprzedzić rower już na skrzyżowaniu. Oczywiście spod swiateł startuję
    nie dlatego że sie tam przebiłem tylko dlatego że byłem na nich
    pierwszy a samochody dojechały w czasie czerwonego.

    Zdarzają się nierzadko i tacy kierowcy (widać na pasie dla przeciwnego
    kierunku) który dopiero ruszają gdy ja już przejechałem
    skrzyżowanie...

  • 106. Data: 2013-10-10 16:14:51
    Od: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>

    Oczywiście, spełnienie 3 warunków
    do jazdy po chodniku i.t.p.
    Ja na filmie nie widzę żadnego ograniczenia
    chyba, że nie ten film oglądam co trzeba...

    M.

  • 107. Data: 2013-10-10 16:45:40
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Ominął tylko po to, żeby sprowokować kierowcę samochodu.

    telepata kurde :D

  • 108. Data: 2013-10-10 19:13:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-10-10 15:45, Mateusz Rzewuski pisze:
    > Jazda chodnikiem nie jest zabroniona, oczywiście
    > z zachowaniem pierwszeństwa ruchu pieszych.

    Widzę, że masz pojęcie o zasadach ruchu, jak większość ludzi w Polsce.
    :) Często kierowcy krzyczą na rowerzystów, żeby zjeżdżali na chodnik.
    Wyobraź sobie, że jazda rowerem po chodniku jest *zabroniona*.
    Dopuszczalna jedynie wyjątkowo.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 109. Data: 2013-10-10 19:33:21
    Od: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-10 19:13, Akarm pisze:

> [...]
    > :) Często kierowcy krzyczą na rowerzystów, żeby zjeżdżali na chodnik.
    > Wyobraź sobie, że jazda rowerem po chodniku jest *zabroniona*.

    Wyobraź sobie, że jest dozwolona pod trzema warunkami spełnionymi
    jednocześnie,
    o których pisałem wcześniej nie wymieniając ich:

    1. chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości,
    2. ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h (w
    terenie zabudowanym),
    3. brakuje oddzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich
    przeznaczonego.

    Ponadto, jeżeli jest zła pogoda, czyli generalnie zimą śnieżyca czy
    ulewa jesienna to też mogę,
    poza tym jadąc z dzieckiem do lat 10 na rowerach czyli np. całe lato
    mogę tak codziennie :-)

    Oczywiście w każdym innym przypadku jest zabroniona, jak widać, tych
    wyjątków
    wbrew pozorom jest sporo...

    M.

  • 110. Data: 2013-10-10 20:05:54
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-10 09:59, Budzik pisze:
    > No tu to jestes specjalista LOL
    Są lepsi.
    A w tym przypadku nie trzeba być specjalistą :)
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm