  • 1. Data: 2013-10-08 19:15:54
    Temat: pompka - która da największe ciśnienie?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    potrzebuję pompkę najlepiej na 12V, do przepompowywania czystej wody, na
    wysokość kilku metrów. Samochody na złomach są kopalniami takich
    zabawek, więc proszę o podpowiedź, która z samochodowych pompek
    elektrycznych da radę najwyżej podnieść słup wody. wydajność 30 litrów
    na godzinę - wystarczy. spryskiwacz, pompa paliwa z baku, jeszcze coś?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-10-08 20:40:31
    Temat: Re: pompka - która da największe ciśnienie?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-08 19:15, ToMasz pisze:
> [...]
    > elektrycznych da radę najwyżej podnieść słup wody. wydajność 30 litrów
    > na godzinę - wystarczy. spryskiwacz, pompa paliwa z baku, jeszcze coś?
    Pompka spryskiwacza nie wytrzyma godziny pracy - spali się.
    Tu masz trop:
    http://www.wegasklep.pl/Pompa-paliwa-elektryczna-w-z
    biorniku-0-24-bar-wstepna.html
    Jacek

  • 3. Data: 2013-10-08 21:26:46
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pompka spryskiwacza nie wytrzyma godziny pracy - spali się.
> [...]

    Tylko pompa w zbiornkiu w przeciwienstwie do pompki spryskiwacza cala tapla
    sie w benzynie. Lacznie z uzwojeniem szczotkami, lozyskami itd.
    Wiec przy tej opcji moze pociagnie dluzej niz godzine jak nie spali sie od
    wplywu wody ale w tych warunkach wiele dluzej raczej to nie pochodzi.

    Za to czesc pomp od klimy jest zrobiona na ksztalt pompy spotykanej w
    karcherach, wiec cisnienie bedzie. Pozostaje kwestia odpornosci na wode i
    smarowanie.

    Tmek

  • 4. Data: 2013-10-09 01:18:22
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > elektrycznych da radę najwyżej podnieść słup wody. wydajność 30 litrów
    > na godzinę - wystarczy. spryskiwacz, pompa paliwa z baku, jeszcze coś?

    Poszukaj używki od saaba, dostaniesz za grosze a szedł tam wallbro 255
    który wytrzyma duże ciśnienie i wydajnościowo 255l/h

    Lewis

  • 5. Data: 2013-10-09 08:51:48
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.10.2013 19:15, ToMasz pisze:
> [...]
    > elektrycznych da radę najwyżej podnieść słup wody. wydajność 30 litrów
    > na godzinę - wystarczy. spryskiwacz, pompa paliwa z baku, jeszcze coś?

    pompka paliwa w aucie jest zdaje się smarowana paliwem i do takieg
    medium dostosowana, obawiam się że po jakimś, bliżej nie określonym,
    czasie szlag ją trafi.
    Analizując bliźniaczy wątek z grupy pl.misc.budowanie wydaje mi się że
    najlepsze do Twojego zastosowania będzie kupić najtańszy hydrofor ze
    zbiornikiem. Można takiego dostać poniżej 200zł a Ty dostajesz od razu
    odpowiednie ciśnienie i "automatyke" do sterowania, podpinasz ino do
    gniazdka, do instalacji hydraulicznej, oraz wrzucasz rurę ssącą do wody
    i działa.

  • 6. Data: 2013-10-09 10:15:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomo?ci
> [...]

    >Wiec przy tej opcji moze pociagnie dluzej niz godzine jak nie spali
    >sie od wplywu wody ale w tych warunkach wiele dluzej raczej to nie

    Tu jeszcze mozecie zauwazyc cisnienie - 0.24 bar, 2.4m slupa wody.

    >Za to czesc pomp od klimy jest zrobiona na ksztalt pompy spotykanej w
    >karcherach, wiec cisnienie bedzie. Pozostaje kwestia odpornosci na
    >wode i smarowanie.

    Od klimy, od wspomagania - ale one bez silnika.
    ABS ma chyba pompke elektryczna - ale raczej tez na krotkie uzycie.
    Cytryna ma chyba pompke od zawieszenia, ale tak generalnie w
    samochodzie to raczej nie ma silnikow stale krecacych sie.
    Dmuchawa moze, no i pompa od common rail.

    Jesli to ma chodzic dlugo i niezawodnie - raczej bym poszukal fachowej
    pompy i falownika do silnika BLDC.
    Albo skaskadowac pompki od pralki :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-10-09 11:26:17
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:52543dc9$0$21832$65785112@news.neostrada.pl...
    > witam
    > potrzebuję pompkę najlepiej na 12V, do przepompowywania czystej wody, na
    > wysokość kilku metrów. Samochody na złomach są kopalniami takich

    Pompa obiegu chłodziwa (wdody) od ogrzewania typu webasto albo od
    resztkowego. Nowe są coś za 200. Znajdź na allegr markę i producenta a po
    tym znajdziesz sobie wszystkie parametry techniczne. Przypuszczam, że ona na
    kilka metrów może nie dać rady wtłoczyć ale...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz