  • 91. Data: 2011-02-01 20:29:31
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011, darzur wrote:

    > Zresztą co za różnica czy
    > rozszerzą pojemność świateł czy obniżą poziom szumów jeżeli rozpiętość
    > zostanie taka sama?

    Jeśli mówimy o zdjęciach jako takich, *nie* poprzestając na samej
    dynamice, to zasadnicza.
    Obniżony poziom szumów pozwala na zdjęcia przy słabej ekspozycji,
    a więc jednoczesnym ograniczeniu jasności, czasu i dopuszczalnej
    (bądź wręcz: osiągalnej) GO, zwiększona pojemność świateł poszerza
    zakres w którym można obejść się bez szarych filtrów.

    > 14EV to 14EV niezależnie

    Acha.
    Ciekawe, czy przy ekspozycji 6 sekund vs. 1 minuta też byłbyś
    tego samego zdania ;) (10x to mniej więcej proporcja między
    rzeczonym "fuj" a D3x - czy Dx3 czy jak mu tam było).

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2011-02-01 20:37:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011, Mateusz Ludwin wrote:

    > pojemność detektorów i ciągnąć dynamikę "w górę". Nic nie stoi na
    > przeszkodzie,

    Sprzeciw, Wysoki Sądzie!
    "żadne przyczyny technologiczne nie stoją na przeszkodzie..."

    > żeby powstało takie fufu z sensorami o jakości najnowszych
    > matryc Sony. Będzie pojemnie i bez szumu. Ale tego nikt nie robi.

    Na przeszkodzie może stać niechęć posiadacza patentów.
    Niestety prawo patentowe skonstruowane jest tak, że idea "prawa do
    zarobku" zezwala posiadaczowi na *zablokowanie* korzystania z rozwiązania
    metodą "patent do szuflady", wbrew szczytnym ideom.
    Przyczyna może mieć więc wymiar czysto prawny i menadżerski/marketingowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2011-02-01 20:52:33
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-02-01 21:04, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Janko Muzykant:

    > No jest marny, ale powiedzmy że jest to poziom nagrań z lat 70.

    W opcji 720p/1080p nie jest wcale az taki marny. No ale bezstratny tez
    nie jest, fakt.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 94. Data: 2011-02-01 21:23:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 21:52:33 +0100, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > W opcji 720p/1080p nie jest wcale az taki marny. No ale bezstratny tez
    > nie jest, fakt.

    Nie tylko, znam przynajmniej parę klipów w niskiej rozdzielczości ale z
    dobrym dźwiękiem.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 95. Data: 2011-02-01 22:32:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

    > W światłach. W RAWie rzecz jasna, na .JPG "wypalone jak wszędzie"
    > (z dokładnością do pewnego stopnia nastawialnej kompresji
    > dynamiki JPG).

    Okazuje się, że te JPGi z Fuji są wręcz magiczne. Raz z JPG z praktycznie
    samą bielą wyciągnąłem krzywymi normalną fotkę (oczywiście jakość była
    kiepska, ale zdjęcie się pokazało).

  • 96. Data: 2011-02-01 22:51:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > No jest marny, ale powiedzmy że jest to poziom nagrań z lat 70.

    Wolę nieliniowość z lat siedemdziesiątych od dziwnych zniekształceń
    kompresji stratnej. Są bardziej... kaleczące uszy.

    --
    pozdrawia Adam
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 97. Data: 2011-02-01 22:52:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 22:23, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Nie tylko, znam przynajmniej parę klipów w niskiej rozdzielczości ale z
    > dobrym dźwiękiem.

    Nie wiem, jak to jest - jak wrzucałem coś swojego, dźwięk się gwałcił.
    Może trzeba jakoś kombinować.

    --
    pozdrawia Adam
    /co to jest: przykry zapach, na cztery litery, inaczej polityk?/

  • 98. Data: 2011-02-01 22:55:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Ponad 3,5 EV, było parę razy na grupie.
    > Ale rozumiem że bierzesz 2 EV "do wykorzystania" i 1,5 EV na "zapasowy
    > zapas" :)

    Nie, leciałbym po bandzie na styk z histogramem, jak to czynię obecnie :)

    > I słusznie - tyle, że nie jak jest mało światła.
    > Wtedy lepiej wziąć Dx3 czy jak mu tam ;)

    Teraz to już nieaktualne, nowe Nipentaxy zamiatają.

    --
    pozdrawia Adam
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z

  • 99. Data: 2011-02-02 00:32:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 23:52:13 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie wiem, jak to jest - jak wrzucałem coś swojego, dźwięk się gwałcił.
    > Może trzeba jakoś kombinować.

    To chyba zależy od jakości wejściowej. YT daje chyba priorytet dla video,
    więc jak od samego początku masz materiał bardzo mocno skompresowany, to
    nie ogranicza tak bardzo bitrate dla dźwięku.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 100. Data: 2011-02-02 00:48:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > To chyba zależy od jakości wejściowej. YT daje chyba priorytet dla video,
    > więc jak od samego początku masz materiał bardzo mocno skompresowany, to
    > nie ogranicza tak bardzo bitrate dla dźwięku.

    Ostatnio widziałem jakieś wideo, gdzie w 320 była wyższa jakość dźwięku niż
    w 480.