  • Data: 2017-08-27 21:28:46
    Temat: Re: Dysk w SD?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-08-21 21:52, Ktos i jeszcze cos wrote:
    > Jest jakieś rozwiązanie, które byłoby równie trwałe i prawie tak samo
    > szybkie jak SSD, a które można by zainstalować w slocie SD?

    nie spotkalem sie

    > Mam laptopa, w
    > którym nie można (i/lub jest to nieopłacalne) wymienić małego 128GB dysku.

    zawsze mozna, ale owszem, moze nie byc oplacalne

    > Laptop ma na szczęście slot SD.

    a ma naped optyczny? albo mpcie albo msata?

    > Kiedyś w tym złączu, za czasów palmtopów, robiono różne cuda
    > wianki(kamerki,gps-y,wifi itp),więc pomyślałem, że może gdzieś coś takiego
    > powstało, jak SSD w SD? :)

    niezbyt ogarniam, to przeciez jest dokladnie to

    tylko ze wzgledu na znikome rozmiary i fakt podlaczenia wlasnie tam
    rozwiazanie to ma sporo wad - mala moc zasilania, kiepskie odprowadzanie
    ciepla itd.

    > Przy okazji - jaka jest żywotność SD? Bo że prędkość zapisu mierna, to
    > wiem.

    okolice 100MB sekwencyjnego zapisu i odczytu nie wydaja mi sie jakos
    specjalnie mierne

    zywotnosc zalezy, generalnie (wg. moich doswiadczen) w przypadku
    wiekszosci producentow mozna liczyc na bezproblemowe zapisanie karty
    100-500 razy

    jednak w przypadku systemu brak wear levelingu ubije karte szybko

    pozatym przyzwoita karta >=128GB nie bedzie istotnie tansza od dysku SSD