  • Data: 2016-09-19 00:28:22
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.09.2016 o 18:28, ggs pisze:

    > Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt
    > mały. Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą
    > 40GB - wtedy miało by to większy sens.
    >
    > Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive
    > Memory Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.
    > Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach
    > byl efekt po kilku probach.

    Zapewne masz rację lecz z mojego specyficznego punktu widzenia nie ma to
    sensu. Gdybym używał takiego dysku jako systemowego, to ok. Jednakże
    zamierzam zapisywać i odczytywać głównie duże pliki i to w
    nieprzewidywalny sposób. Chodzi o prace graficzne. Czyli otwieram jakiś
    plik, grzebię w nim i co pewien czas zapisuję, co niestety trwa chwilę
    więc staram się ją skrócić ile się da. Potem pracuję z innym plikiem itd.

    Oczywiście kwestie ekonomiczne wchodzą w grę. Chcę wypośrodkować i
    przynajmniej nie mieć gorzej niż obecnie po zmianie dysku na większy. A
    jest to jak widzę bardzo trudne... :-(

    > A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost
    > niemal dwukrotny. Jakie to kontrolery były ?

    Hardware'owego nie pamiętam a na płycie mam dwa kontrolery, z czego
    używam dla dysków AMD SB950.Bardzo dobrze współpracuje on z dyskami
    Seagate w sensie transferów. Wyciska z nich tyle ile mają transferu
    wewnętrznego w/g kart katalogowych. Dlatego zależy mi na dyskach z
    dobrym wewnętrznym transferem. Tymczasem w tych popularnych już takich
    nie ma albo nie potrafię znaleźć.

    > Mówisz o pojemności czy o predkości ?

    Ups, miałem na myśli 2TB pojemności. Sorki za literówkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek