  • 1. Data: 2016-09-18 14:37:09
    Temat: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate
    ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym. W
    testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)
    osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s. Z czasem zaczyna
    brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem
    stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w
    ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190. Czyli tak czy owak wolniej
    od mojego starego dysku. Często zapisuję pliki po 2-3GB. Zajmuje to
    trochę czasu. Zależałoby mi na powiększeniu przestrzeni dysku jak i jego
    szybkości. Czy jest to wykonalne?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2016-09-18 15:00:51
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote in message news:nrm1pr$ks0$1@news.icm.edu.pl...
> [...]
    > od mojego starego dysku. Często zapisuję pliki po 2-3GB. Zajmuje to
    > trochę czasu. Zależałoby mi na powiększeniu przestrzeni dysku jak i jego

    200 , 180, 156 MB/s to wartości prawie porównywalne jak na tą skalę.

    Można kombinować ewentualnie z RAIDami 0. Bedzie szybciej.

    A jak chcesz naprawdę szybko to tylko SSD i to najlepiej PCI-e z protokołem NVMe.
    Wtedy leci ok. 2000MB/s i robi wrażenie.

    No ale to też koszt , niestety...

  • 3. Data: 2016-09-18 16:50:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

    > 200 , 180, 156 MB/s to wartości prawie porównywalne jak na tą skalę.

    Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

    > Można kombinować ewentualnie z RAIDami 0. Bedzie szybciej.

    Niekoniecznie. Gdy dyski miały prędkości rzędu 100MB/s, to różnica była
    powalająca. Zrezygnowałem z RAID 0 gdy okazało się iż na obecnym dysku
    przyrost prędkości był zaledwie ok 15%. Kontroler na płycie głównej jak
    i zewnętrzny również nie robiły istotnych różnic.

    > A jak chcesz naprawdę szybko to tylko SSD i to najlepiej PCI-e z protokołem NVMe.
    > Wtedy leci ok. 2000MB/s i robi wrażenie.
    >
    > No ale to też koszt , niestety...

    O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2016-09-18 17:04:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

    Są znacznie większe, więc będziesz zadowolony.

  • 5. Data: 2016-09-18 17:30:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 17:04, qwerty pisze:

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Są znacznie większe, więc będziesz zadowolony.

    O ile wezmę kredyt hipoteczny na zakup takowego :D

    SSD nie wchodzi w grę. Tak jak napisałem - chciałbym mieć większy dysk
    (2TB+) w rozsądnej cenie i przynajmniej tak szybki jak dotychczasowy
    zwykły, stary HDD z transferem w obie strony przynajmniej 200MB/s
    (zapisuję często duże pliki). Czy już się takich nie produkuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2016-09-18 17:55:01
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Sep 2016 17:30:50 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nrmbvg$cgs$1@news.icm.edu.pl>
    od Marek <p...@s...com> :

> [...]
    >zwykły, stary HDD z transferem w obie strony przynajmniej 200MB/s
    >(zapisuję często duże pliki). Czy już się takich nie produkuje?

    Zapewne się produkuje, poszperaj na stronach z testami.
    storagereview.com
    anandtech.com
    hardwaresecrets.com
    techradar.com
    thessdreview.com
    legitreviews.com
    hardwarecanucks.com
    i wiele innych.

    --
    ,,To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
    że zaczynamy się w niej urządzać!"

  • 7. Data: 2016-09-18 18:20:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.09.2016 o 14:37, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate
    > ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym.
    czy ten parametr ma dla Ciebie istotne znaczenie?
    > testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)

    (_czyli masz dwa dyski_?)

    > osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.
    ale teraz mówisz o transferze zewnętrznym? Transfer w czasie odczytu
    powinien być wyzszy niż w czasie zapisu. więc coś jest nie teges.

    > Z czasem zaczyna
    > brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem
    > stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w
    > ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190
    zła metoda pomiarowa, porównujesz super dysk ze starych czasów z
    nowoczesnym padalcem itd.
    ToMasz

    ps tu masz wyniki ssd za 130zł i hdd nie pamiętam jaki, ale 2T

    Timing cached reads: 25200 MB in 2.00 seconds = 12613.46 MB/sec
    Timing buffered disk reads: 1156 MB in 3.00 seconds = 385.09 MB/sec

    Timing cached reads: 26258 MB in 2.00 seconds = 13141.91 MB/sec
    Timing buffered disk reads: 606 MB in 3.00 seconds = 201.78 MB/sec

  • 8. Data: 2016-09-18 18:28:31
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote in message news:nrm9jh$ae0$1@news.icm.edu.pl...
    >W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

    > Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

    Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt mały.
    Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą 40GB - wtedy miało by
    to większy sens.

    Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive Memory
    Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.

    Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach byl efekt po
    kilku probach.

> [...]
    > przyrost prędkości był zaledwie ok 15%. Kontroler na płycie głównej jak
    > i zewnętrzny również nie robiły istotnych różnic.

    A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost niemal dwukrotny.
    Jakie to kontrolery były ?

    > O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

    Mówisz o pojemności czy o predkości ?

  • 9. Data: 2016-09-18 18:29:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-18 o 14:37, Marek pisze:
> [...]
    > od mojego starego dysku. Często zapisuję pliki po 2-3GB. Zajmuje to
    > trochę czasu. Zależałoby mi na powiększeniu przestrzeni dysku jak i jego

    Bo wymieniłeś dysk 7200obr na 5400obr
    a te SSD 8GB w nim to taki hłyt matetingowy.
    Nauczy się szybciej system odpalać i... koniec jego zalet.
    Wymień na SSD 512GB to poczujesz różnicę (lub dobre 256GB, generalnie im
    mniejsze tym wolniejsze a jak szybszy to 2x droższy za tą samą pojemność).

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-09-18 18:31:34
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Timing cached reads: 26258 MB in 2.00 seconds = 13141.91 MB/sec
    > Timing buffered disk reads: 606 MB in 3.00 seconds = 201.78 MB/sec

    Podaj odczyt linear bo te wszystkie wartości cached , buffered to sobie można w
    teorie powkładać.