  • 1. Data: 2005-07-21 23:15:19
    Temat: Działanie pol34
    Od: "kantacki" <l...@a...cz>

    Wiecie może dlaczego pol34 nie jest członkiem WIX-a ?
    Wiem, że pol34 jest podpięta do węzła icm-ixp, ale czy wymienia tam
    dobrowolnie i za darmo ruch z każdym operatorem ?

  • 2. Data: 2005-07-22 07:04:49
    Temat: Re: Działanie pol34
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

    kantacki wrote:
    > Wiecie może dlaczego pol34 nie jest członkiem WIX-a ?
    > Wiem, że pol34 jest podpięta do węzła icm-ixp, ale czy wymienia tam
    > dobrowolnie i za darmo ruch z każdym operatorem ?

    Nie...
    POL34 jest jedna z dwoch (druga jest sama TPSA) sieci w Polsce, ktora
    nie peeruje za darmo... Za wymiane ruchu z POL34, trzeba POL34
    zaplacic... I kilku operatorow tak robi, reszta pcha albo przez tych
    operatorow (ATMAN, GTS?) albo przez zagranice...

    Stad brak POL34 w ICM-IXP oraz w WIX - mimo ze fizyczne lacza istnieja
    (zapewnia je ICM), POL34 mozna uzyskac w tych punktach tylko podpisujac
    extra umowe...

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk

  • 3. Data: 2005-07-22 09:18:49
    Od: Piotr Szałamacha <p...@h...net>

    Hmm - biorac pod uwage zasieg sieci, zasoby i ponad 1000 prefiksow ktore
    daja ekstra to cena na poziomie 150-200 PLN / 1Mbps jest raczej symboliczna

  • 4. Data: 2005-07-22 09:24:00
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dbqdmf$gah$1@sunflower.man.poznan.pl> Piotr Szałamacha napisał(a):

    > Hmm - biorac pod uwage zasieg sieci, zasoby i ponad 1000 prefiksow ktore
    > daja ekstra to cena na poziomie 150-200 PLN / 1Mbps jest raczej symboliczna

    TP bierze 50-100 zł 1Mb/s za dostęp do tych samych prefixów z wyłączeniem
    samego pol34.

    TP

  • 5. Data: 2005-07-22 10:00:59
    Temat: Re: Dzialanie pol34
    Od: "kantacki" <l...@a...cz>

    Mysle, ze to nierozsadne z ich strony, bo wiadomym jest ze jesli
    stosuje sie zasady takie jak TPNET to daleko sie nie zajdzie,
    patrzac na obciazenie ich lacz to widac duzy ruch na laczach
    miedzynarodowych, ciekawe jaka czesc tego ruchu jest z Polski do
    Polski, wydaje mi sie ze znaczna, znalazlem co najmniej kilka
    operatorów, którzy maja z ta siecia wymiene ruchu przez Niemcy.

    Lacza pol34 mialem okazje testowac w SILWEB, tylko tam oni maja
    polaczenia (peeringi) ze wszystkimi operatorami umiejscowionymi w PSE
    w Katowicach.
    Silweb równiez bierze cos za peeringi ?

  • 6. Data: 2005-07-22 21:34:50
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Steven Jurczyk wrote:

> [...]
    > kilku operatorow tak robi, reszta pcha albo przez tych operatorow (ATMAN,

    Hmm.... Pionier ma w Poznaniu styki ze wszystkimi znaczącymi operatorami,
    ale czy są one realizowane jako bezpłatny(?) czy barterowy(?) peering to nie
    wiem. Sądzisz, że np. Netia, Crowley, Futuro czy TK-Telekom płacą Pionierowi
    za dostęp do jego sieci? GTS celowo pomijam w przykładowej wyliczance, bo
    komercyjna część Pioniera korzysta z łącz zagranicznych GTS.
    Z drugiej strony, Pionier zamknął bramkę tpnet-gw.man.poznan.pl w momencie,
    gdy Tepsa degradując ruch na tym łączu próbowała upominać się o kasę od
    Pioniera, przy czym Pionier ZTCP argumentował brak chęci płacenia Tepsie
    tym, że to Tepsa ssa więcej z Pioniera niż Pionier z Tepsy.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 7. Data: 2005-07-23 13:24:30
    Od: Piotr Szałamacha <p...@h...net>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    } TP bierze 50-100 zł 1Mb/s za dostęp do tych samych prefixów z wyłączeniem
    samego pol34.

    Hmm - w jakiej lokalizacji, technologii, wielkosci kontraktu przepsutowosci?

    PS

    TP

  • 8. Data: 2005-07-25 19:58:00
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Cos mi tu nie gra z tym ze GTS jest dostawca dla pioniera na lacza
    > zagraniczne. Studenci sa na wakacjach, ruch w kampusach prawie 0,
    > lacza pioniera na swiat obciazone na 50%, to teraz ciekawe skad
    > sie bierze takie obciazenie.

    ma ma, sam wychodze w swiat przez GTS.
    A czym obciazaja ? hmm, pewnie doktoranci ssaja pornole ;-)

    Marcin

  • 9. Data: 2005-07-26 14:41:41
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    kantacki wrote:

    > lacza pioniera na swiat obciazone na 50%, to teraz ciekawe skad
    > sie bierze takie obciazenie.

    Cały AS5617 leci do Pioniera przez zagranicę.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 10. Data: 2005-07-28 12:51:37
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dbtgf5$5mt$1@sunflower.man.poznan.pl> Piotr Szałamacha napisał(a):

> [...]
    > samego pol34.
    >
    > Hmm - w jakiej lokalizacji, technologii, wielkosci kontraktu przepsutowosci?

    w całej polsce, atm/gigabiethernet i już od 10Mb/s.

    TP