  • 1. Data: 2018-07-25 06:58:43
    Temat: Dziwne napiecie aku
    Od: karol <k...@g...com>

    Tak jak już pisałem mam problem z akumulatorem/ładowaniem ( rozładował
    się po paru miesiacach, pojechałem tam gdzie kupowałem powiedzieli ze
    aku jest dobry tylko ładowanie słabe i trzeba wymienic regulator
    napiecia - wymieniono go mi (podobno) ... )

    aku ma poł roku centra futura, samochod audi a4 b7 1.8 z lpg jak ma to
    znaczenie

    jezdze tylko w miescie krotkie odcinki

    I tak

    Wczoraj po jezdzie na włączonych światłach itd pokazywało ok 13,4, na
    wyłączonym pokazywalo ok 12.4.

    Dziś rano podłączyłem miernik i pokazuje na aku 12,1, jak go odpaliłem,
    włączyłem swiatła mijania, pokazuje 13,9.

    Dziwne to wszystko

    czy jest wszystko ok ?

  • 2. Data: 2018-07-25 07:37:22
    Temat: Re: Dziwne napiecie aku
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2018 06:58:43 +0200, karol napisał(a):

    > Dziś rano podłączyłem miernik i pokazuje na aku 12,1, jak go odpaliłem,
    > włączyłem swiatła mijania, pokazuje 13,9.
    >
    > Dziwne to wszystko
    >
    > czy jest wszystko ok ?

    Na pierwszy rzut oka OK. Ale nie wiemy gdzie są twoje punkty pomiarowe.
    Jak chcesz na 100% wiedzieć czy masz naładowany aku, użyj areometru. O
    ile masz dostęp do cel, oczywiście :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-07-25 07:52:11
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "karol" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dziś rano podłączyłem miernik i pokazuje na aku 12,1, jak go odpaliłem,
    > włączyłem swiatła mijania, pokazuje 13,9.

    rozumiem, że nic od tamtego czasu nie zrobiłeś, po tamtym naładowaniu
    jeździsz i problemów brak?
    To, że wczoraj miał 13,4 a dziś rano 13,9 nie jest wcale takie dziwne,
    regulator obniża napięcie wraz ze wzrostem temperatury.
    Te 12,1 rano to trochę mało mi się wydaje ale z samym ładowaniem to nic
    dziwnego się nie dzieje.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2018-07-25 08:19:16
    Od: karol <k...@g...com>

> [...]
    > regulator obniża napięcie wraz ze wzrostem temperatury.
    > Te 12,1 rano to trochę mało mi się wydaje ale z samym ładowaniem to nic

    tak, jak na razie problemów brak, odpala normalnie, ale po wymianie
    regulatora pojechałem tam gdzie kupowałem akumulator i powiedzieli ze
    ładowanie słabe, miał ok 13,4
    boje sie ze jak samochod postoi ze 3 dni to aku sie rozładuje...
    zobacze jutro z rana jakie bedzie miał napiecie

  • 5. Data: 2018-07-25 08:19:59
    Od: karol <k...@g...com>

    aa jak wymieniłem regulator to akumulatora nie ładowałem, ładowałem go z
    4-5 dni wczesniej

  • 6. Data: 2018-07-25 11:32:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Dziś rano podłączyłem miernik i pokazuje na aku 12,1, jak go
    >odpaliłem, włączyłem swiatła mijania, pokazuje 13,9.

    Miernik masz dobry ?
    13.9 przy wlaczonym silniku - bardzo prawidlowe. 13.4 ... troche za
    niskie, ale moze twoj samochod tak ma - stwierdzil ze naladowany i
    obnizyl.

    12.4 zaraz po skonczonej jezdzie ... IMO troche za malo. Wolalbym
    zobaczyc przynajmniej 12.6
    Napiecie aku po ładowaniu bedzie powoli spadac, jesli zmierzyles
    zaraz, to powinno byc wyzsze.
    12.1 po ~12h postoju ... IMO tez troche za malo. 12.3 by mnie
    ucieszylo.

    Ale - na to sie naklada pobor pradu pojazdu.
    Zapewne rano centralny zamek uderzyl krotkim impulsem, przy otwartych
    drzwiach pala sie jakies lampki, alarm w nocy troche zuzywa.

    Ogolnie - nie jest zle.

    J.

  • 7. Data: 2018-07-27 00:22:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** karol pisze tak:

    > Dziś rano podłączyłem miernik i pokazuje na aku 12,1, jak go
    > odpaliłem, włączyłem swiatła mijania, pokazuje 13,9.

    12.1v troche za niskie. Zmierz pobór pradu.

    Zdejmij kleme na noc. Sprawdz rano.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 8. Data: 2018-07-27 08:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2018 23:22:54 +0100, PiteR napisał(a):

    > 12.1v troche za niskie. Zmierz pobór pradu.
    > Zdejmij kleme na noc. Sprawdz rano.

    A propos - akumulator stojacy luzem kilka dni po ladowaniu - 12.70V

    A po podlaczeniu na pare sekund zarowki - 12.61

    No ale w samochodzie cos tam zawsze ciagnie, to moze byc mniej.
    Ale nie 12.1

    J.

  • 9. Data: 2018-07-27 10:37:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-07-27 o 08:17, J.F. pisze:

    > A propos - akumulator stojacy luzem kilka dni po ladowaniu - 12.70V
    >
    > A po podlaczeniu na pare sekund zarowki - 12.61
    >
    > No ale w samochodzie cos tam zawsze ciagnie, to moze byc mniej.
    > Ale nie 12.1

    Zależy ile ciągnie...
    Sąsiad z garażu obok miał pobór prądu 0,2A przy wyłączonym silniku a A6
    (wersji nie pamiętam). Po dniówce czasem w zimę miał problemy z
    odpaleniem samochodu (diesel). Coś żarło prądu w spoczynku, ale konia z
    rzędem temu, co by rozwiązał zagadkę. Sąsiad nauczył się odłączać klemę
    przed dłuższym postojem.

    Mi Zafira dopiero po miesiącu stania w zimę nie odpalała, pobór miałem
    0,05A.

    --
    viktorius