  • Data: 2015-03-01 10:43:07
    Temat: Re: Dziwny silnik
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." wrote:

    > > I trafia na górkę od poprzedniej kulki.
    >
    > Do tego czasu ostygna i znikna.
    >
    > To i tak zadziwiajaco szybko sie kreci.

    No wlasnie, jak na moje oko za szybko do tego wyjasnienia.
    Niezle wyjasnienie elektromagnetyczne znalazlem tu:
    http://www.physic.ut.ee/instituudid/efti/loengumater
    jalid/elmag/KuullaagerMootorAJP1978.pdf

    Z grubsza - obrot kulki w lozysku w polu magnetycznym, wytworzonym
    przez przeplyw pradu, powoduje powstanie pradow wirowych, odpowiednie
    zmiany pola magnetycznego i - po dlugich rachunkach - wychodzi
    maly, lecz niezerowy moment napedzajacy wal.

    Pozostaje tylko sprawdzic, ktora teoria jest sluszna. Test radykalny
    - zrobic silnik z nadprzewodnika i zobaczyc czy dziala :)
    Test latwiejszy w realizacji - zrobic silniki z materialow o roznej
    rozszerzalnosci cieplnej, zamknac w atmosferze o roznym wspolczynniku
    odbioru ciepla (raz w prozni, raz w mocno sprezonym freonie itp.)
    i sprawdzic, jakie sa roznice w funkcjonowaniu urzadzenia.

    Ladny temat na nieduza prace doswiadczalna...

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_