  • Data: 2014-12-18 08:35:56
    Temat: Re: Dźwig
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Dec 2014 23:23:53 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Nie pamiętasz takiej co się nadawała, a tu znienacka ktoś miast nabudował, mostów,
    fabryk, statków... To był moment, panie!

    No i czasem sie te dzwigi przewracaja :-)
    Choc rzadko ...

    > Najczęściej tak się robi, że nachylenie ramienia podczas operacji pozostaje stałe.

    Ale to nam bardzo powaznie ogranicza mozliwosci dzwigu. Przenoszenie
    ciezarow tylko po luku.
    Jestes pewny ze sie tak ogranicza ?

    > No przecież widzisz na zdjęciach. Nad pierwszym szeregowcem, ogródkiem, alejką,
    kolejnym ogródkiem, aż do okna w sypialni drugiego szeregowca.

    Akurat tego nie widze. Owszem, daleko ramie siega, ale dzwig juz lezy.

    > Stałem jakieś 50 metrów od miejsca wypadku, nie widziałem uderzenia, ale widziałem
    jak rulon spada, bo jak nad głową jeździ największa suwnica na świecie i przerzuca
    moduły po 1500 ton, to się zawsze odruchowo zerka do góry gdzie co jest.

    I zawsze wszystko bylo zawieszone zgodnie z norma :-)

    > Ze zwoju blachy? Nie ma takiej opcji.

    No jak nie jak tak ? wystarczy drobne przesuniecie tasmy poza srodek i
    zwoj musi sie przekrzywic. A wtedy sa warunki do zeslizgniecia.
    Co wiecej - zwoj ma swoj koniec, ktory przy slizganu tnie tasme ..

    >Nie zauważyłem żeby ktoś się śmiał.
    >Wszyscy chodzili w uprzężach, w butach ze stalowymi czubami, z korkami
    >na uszach, okularami ochronnymi itd. Potem poleciałem do Polski, gdzie
    >na budowie NIKT nie miał uprzęży, bezpiecznych butów ani ochrony słuchu
    >czy wzroku.

    A jednak zwoj spadl :-)

    Wysoka ta budowa w Polsce ? Moze nie bylo potrzeby, wypadki na
    budowach to u nas rzadkosc ...

    J.