  • Data: 2014-12-18 09:44:18
    Temat: Re: Dźwig
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    http://tiny.pl/qb4vg

    > Ale to nam bardzo powaznie ogranicza mozliwosci dzwigu. Przenoszenie
    > ciezarow tylko po luku.
    > Jestes pewny ze sie tak ogranicza ?

    Dźwig to środek transportu bliskiego. Masz coś do przeniesienia z punktu A do punktu
    B. Znajdujesz punkt C znajdujący się w równej odległości od punktów A i B, stawiasz
    tam dźwig i nie potrzebujesz wymachiwać ramieniem. Obracasz tylko wieżą.
    Aha, suwnic to nie dotyczy :-)

    > Akurat tego nie widze. Owszem, daleko ramie siega, ale dzwig juz lezy.

    Myślisz że wysunęli to ramię na maksa bo chcieli sięgnąć tylko do tego pierwszego
    domu?

    > I zawsze wszystko bylo zawieszone zgodnie z norma :-)

    Ja tam byłem tylko dwa tygodnie i to nie w sprawie 'zawsze', ani 'wszystko', więc
    skoro masz takie palące pytanie, to mogę tylko poradzić żebyś nauczył się
    koreańskiego, zamieszkał w Ulsanie, najął się w stoczni Hyundaia i sam się przekonał.

    > No jak nie jak tak ? wystarczy drobne przesuniecie tasmy poza srodek i
    > zwoj musi sie przekrzywic. A wtedy sa warunki do zeslizgniecia.

    Ja wiem że to powinno się podnosić łańcuchem, ale pasem lepiej by było owinąć niż
    przełożyć przez środek. A jeszcze lepiej przełożyć przez środek kawał pręta a pasem
    złapać tylko jego końce. W tej konkretnej stoczni co trzy miesiące wszystkie pasy idą
    do przeglądu. Wymieniają wszystkie używane pasy na inny kolor (w danym kwartale
    wszystkie pasy w całej stoczni mają jeden kolor, nie mogą być nawet zabrudzone) żeby
    nie było wątpliwości że jakiś się uchował bez przeglądu. Więc kierownictwo robi
    wszystko żeby unikać takich wypadków. To był ewidentnie błąd ludzki.

    > Co wiecej - zwoj ma swoj koniec, ktory przy slizganu tnie tasme ..

    Jak się owija raz, to nie masz kontaktu pasa z walcem na 360 stopniach, tylko może na
    350. Masz mnóstwo miejsca na zmieszczenie ostrej krawędzi tak żeby nie dotykała pasa.

    > A jednak zwoj spadl :-)

    W Polsce nie potrzeba dźwigu żeby zwój blachy kogoś zabił
    http://tiny.pl/qb4v9
    http://tiny.pl/qb4vw

    > Wysoka ta budowa w Polsce ? Moze nie bylo potrzeby, wypadki na
    > budowach to u nas rzadkosc ...

    Jasne, kwestia tylko jak sobie zdefiniujesz słowo 'rzadkość' :-)
    Masz, porównaj sobie
    http://tiny.pl/qb4vc
    http://tiny.pl/qb4vd