  • Data: 2015-08-09 11:07:22
    Temat: Re: Dźwig
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 23:34:11 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Właśnie o to chodzi. w 0s ładunek spoczywa na podporze, w 25s jest w
    > powietrzu. Środek ciężkości się przesunął, a nic się nie
    > przechyliło. Szło dobrze.

    Ale powinno sie przechylic, chyba ze jak tu kolega zauwazyl -
    przeciwwagi rownowaza.
    w 0s liny mogly byc juz naprezone.

    > No właśnie, nie wiadomo jak oni ten balast szasowali. Jeśli
    > motopompą która stała na pokładzie, to wygląda na prowizorkę.

    Prowizorka to to jest na pewno, zwykle dzwigi, na barkach, ktore nawet
    nie bardzo pozwalaja te dzwigi rozstawic, wiec jakies podporki pod
    podpory ... tylko na kogo by to zwalic - polska firme, ktora wygrala
    przetarg (nie wiem), holenderski syf, bo przeciez nie na znakomite
    zachodnie BHP i przestrzeganie procedur bezpieczenstwa :-)

    > Nie wiemy co oni planowali, znaczy w jakiej pozycji mieli zamiar
    > podpłynąć do mostu.

    Mnie tylko chodzi o to, ze jesli jeden dzwig sie obraca, to obciazenie
    na drugim sie zasadniczo nie zmienia, wiec srodek ciezkosci drugiej
    barki nie zmienia.
    Dopiero gdy liny przestaja byc pionowe, to drugi dzwig i barka doznaja
    sil przechylajacych. A o to latwo w tej sytuacji - wystarczy ze czubki
    ramion zmieniaja odleglosc i liny musza zmienic kat.

    > W 40s zaczynają krzyczeć, w 47s uciekać, w 49s zaczynają się
    > uderzenia, albo pęknięcia lin. Nie widać, może się oparło. Mi się
    > wydaje że w 54 róg przęsła walnął w tłoczysko siłownika dalszego
    > dźwigu.

    w 47s sytuacja nie wyglada na niebezpieczna, to moze byc planowe
    opuszczenie niebezpiecznego miejsca, choc jakby biegiem to pozniej
    robia. Ale ci kolo pchacza ani drgna jeszcze.

    w 54s mam wrazenie ze gorny rog walnal w ramie tylnego dzwigu.
    I Sebastian ma chyba racje, ze cos tam sie z(a)lamalo.

    > Trzymaj palec na ekranie tam gdzie się kończy u góry ramię bliższego
    > dźwigu. Od 0s do 25s ani drgnie. Potem do 30s przesuwa się tak
    > nieznacznie w prawo, że trudno to zauważyć. Od 30s już idzie w
    > prawo szybko, coraz szybciej. Ale obrotu dźwigu nie widać, czyli to
    > przechył barki.

    Tak wlasnie robie. Barka sie wiec jednak przechyla :-)

    >Natomiast ten dalszy tańcuje znacznie bardziej.

    Dalszy sie obraca, to trudno ocenic.
    Tym niemniej od 54s blizszy przechyla sie w odwrotna strone - do 1:01.

    J.