  • 341. Data: 2012-05-24 20:27:37
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jpii10$pcj$1@node1.news.atman.pl...
    > A w szkole było o prądzie przesunięcia. d(\Fi_{D}) / dt
    > Ale dawno tego pojęcia jakoś nie słyszałem.
    >
    > Hmm. Szczepan twierdził kiedyś, że przy dużych częstościach
    > izolatory lepiej przewodzą. To się wyjaśniło, skąd to wziął...

    Strach pomyśleć o tangensie kąta stratności, a facet od elektry śmiał z tego
    klasówkę zrobić :P

    > Pojemność, impedancja... Szczepanowi wszytko jedno;)

    Reaktancja... Xc=1/(?*C)=1/(2*?*f*C)
    Ale rzeczywiście, naszemu znajomemu chyba nie robi to różnicy :)

    > Prawda?

    Nooo! :)

  • 342. Data: 2012-05-24 20:34:27
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości grup

    >Reaktancja... Xc=1/(?*C)=1/(2*?*f*C)
    >Ale rzeczywiście, naszemu znajomemu chyba nie robi to różnicy :)

    >Nooo! :)

    Teoretyczne Pitolenie - TP :>
    Widziales na oczy kondensator wziety z ksiazki do elektrotechniki
    teoretycznej?
    Pewnie nie :)
    Kazdy rzeczywisty ma takze dodatkowe wlasnosci jak indukcyjnosc, a ze
    wrostem czestotliwosci moze sie zachowywac jak obwod rezonansowy lub filtr o
    stalych rozlozonych. Howgh!

    --
    (STS)
    Kot składa się z futra, kota właściwego i podzespołu mruczącego.

  • 343. Data: 2012-05-24 20:40:28
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-24 20:27, Anerys pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Strach pomyśleć o tangensie kąta stratności, a facet od elektry śmiał z
    > tego klasówkę zrobić :P

    Ale samo pojęcie kąta stratności właśnie pokazuje, że te
    zjawiska są niezależne od częstości;)

    > Reaktancja... Xc=1/(?*C)=1/(2*?*f*C)

    Tak, właśnie dlatego, że impedancja kondziora maleje,
    została ona tu dla żartu przywołana;>

    > Ale rzeczywiście, naszemu znajomemu chyba nie robi to różnicy :)

    pzdr
    bartekltg

  • 344. Data: 2012-05-24 20:45:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w

    >Ale samo pojęcie kąta stratności właśnie pokazuje, że te
    >zjawiska są niezależne od częstości;)

    Kiedy tak prawde mowiąc ... są zależne :-)

    A odkad czestotliwosci powszechnie stosowane urosly, to i pojemnosc
    bywa zalezna :-)

    J.

  • 345. Data: 2012-05-24 20:51:37
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-24 20:45, J.F pisze:

    > Kiedy tak prawde mowiąc ... są zależne :-)
    >
    > A odkad czestotliwosci powszechnie stosowane urosly, to i pojemnosc bywa
    > zalezna :-)

    A od tego mogą zależeć i od amplitudy;)

    Ale wtedy masz tangens stratności zależny od częstości:)

    pzdr
    bartekltg

  • 346. Data: 2012-05-24 21:24:24
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zależy w jakiej szkole. W technikum wspomina, pamiętam 2 przypadki:
    > Definicja ampera - 2 równoległe nieskończone przewody w odległości 1m,

    o przekroju koowym znikomo małym

    > przy przepływie 1 A przyciągają się (albo odpychają) z siłą 1N/m

    2*10^-7 N/m. Mimo to ten wykładnik -7 wystarcza, ażeby przy dużym prądzie
    dwa blisko położone przewody zrobiły bum...

    1 niuton na metr pozrywało by chyba przewody w liniach przesyłowych...

  • 347. Data: 2012-05-24 21:25:39
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4fbddac0$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Coś za dużo mi się wydaje.

    20 milionw razy za dużo...

  • 348. Data: 2012-05-24 21:27:16
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 20 milionw razy za dużo...

    Errata - 5 milionów razy. Nie 1N/m, tylko 2*10^-7 N/m.

  • 349. Data: 2012-05-24 21:33:28
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> napisał w wiadomości
    > Teoretyczne Pitolenie - TP :>
    > Widziales na oczy kondensator wziety z ksiazki do elektrotechniki
    > teoretycznej?
    > Pewnie nie :)

    Nie widziałem :)

    > Kazdy rzeczywisty ma takze dodatkowe wlasnosci jak indukcyjnosc, a ze

    Takie pasożytnicze pieruństwo :)

    > wrostem czestotliwosci moze sie zachowywac jak obwod rezonansowy lub filtr
    > o stalych rozlozonych. Howgh!

    Wiadoma sprawa - udawało mi się już zrobić odbiornik radiowy, gdzie obwód
    rezonansowy tworzyła sama cewka, a za kondensator robiły pojemności
    pasożytnicze. detektor, wzmocnienie - i... akurat się nastroiło na Wolną
    Europę :))

  • 350. Data: 2012-05-24 21:50:58
    Temat: Re: bezpiecznik topikowy
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.05.2012 19:55, Szczepan Bialek wrote:
    > Elektrony rozpychaja sie bo sa tego samego znaku.
    > Rozpychaja sie i w izolatorze i w przewodniku.
    > Duzy prad rozrywa drut na kawalki (bezpiecznik topikowy).
    W00T?

    Widziałeś kiedyś taki bezpiecznik na oczy?

    Masz pojęcie w jakich warunkach się je używa?

    > Do programu nauczania to nie weszlo. Ale Ci nie zaszkodzi:
    > http://www.df.lth.se/~snorkelf/Longitudinal/node3.ht
    ml
    Tu płynie trochę więcej amperów w dużym impulsie.

    W bezpieczniku często masz specjalnie zrobione napinanie, żeby zerwać
    drut w momencie gdy zmięknie od temperatury. (A potem już z górki -
    pojawia się łuk, który odparowuje fragment drutu po czym gaśnie np w piasku.

    Michoo