    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ekran e-ink czy nieużywany traci kontrast?
    Date: Wed, 13 Mar 2024 22:25:28 +0100

    On 13/03/2024 22:09, Marek wrote:
    > A czy nie jest tak, że taki "fabryczny" czytnik nawet jak jest wyłączny
    > przez użytkownika (a bateria żyje)

    Bateria nie żyła przez rok.

    Ale nawet jak żyje, to nigdy nie widziałem czegoś takiego, choć
    faktycznie pewnie cieżko trafić jesli robi to raz na kilka dni i zajmuje
    3 sek.

    Prawda taka, że einkowe ekrany nie psują się od nic-nie-robienia przez
    tygodnie wyświetlania. A jak by się popsuły od tego, to byś widział
    wyraźny ghosting z "wypaleniem" poprzedniej zawartości. Na zdjęciu widzę
    raczej jakiś problem z obracaniem kulek czy coś z tej okolicy.

    U mnie jest absolutnie czysto.

    Może też być tak, że Cybook był wybitnie dobry, tego nie wiem. Kindla
    sobie odpuściłem z kilku powodów w końcu i zostałem przy tym moim
    staruszku, któy do dzisiaj jest jednym z nalepszych zakupów jakie zrobiłem.

    PS. Poza bajerowatością, nie widzę nic lepiej w jakości, w nowych
    czytnikach z hipermarketu. 10 lat różnicy powinno dokonać jakiejś
    rewolucji, tymczasem odnoszę wrażenie, że są coraz gorsze (mniejsze,
    niewygodne, grube, wolniejsze, zamknięte, z reklamami itd itp.).