  • Data: 2018-11-02 14:48:35
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 12:42:18 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 1 Nov 2018 09:09:48 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Nie widzę tam takiego porónania. Owszem, pokazuje plakietkę trucka jako
    > przykład gdzie szukać danych. Niemniej odpisał coś?

    Przy liczeniu potem zalozyl srednia krajowa emisji CO2.
    Nie odpisal. Ale moze zrobi kolejny filmik bo to gostek wiarygodny.

    Tak czy siak te 20-40% wiele nie zmienia. Czy sie cos nie oplaca wcale czy jako tako
    - zadna roznica.
    Jak sie oplaca jako tako albo niewiele - tez zadna.

    To co wyliczyl skutkuje niekonkluzywnym wnioskiem w ogolnosci. W szczegolach moze i
    tak.

    Mieszkajac w kaliforni, jezdzac malo i sedanem, majac panele na dachu to sie moze
    bardzo oplacac.

    Mieszkajac w minesocie, jezdzac suvem (snieg itp.) majac prad z wegla albo z
    kanadyjskich elektrowni wodnych - oplacac sie nie bedzie prawie wcale albo bedzie
    strata...

    > Wg mnie jeszcze słabo podsumował, nie uwzglęnił szeregu danych,
    > skupiając się tylko i wyłącznie na jałowym w sumie CO2.

    Nie no, dobrze zrobil. Dla ciebie co2 jest jalowy. Dla porownania (chodzi o
    zrodowisko) jest jak najbardziej istotny (no poza metanem...)

    Takie porownania zawsze beda sie komus nie podobac ale w ogolnosci wyszlo mu dobrze.
    Dokladnosc tego oszacowania na poziomie 20-40% i to co mu wyszlo jest na tyle dobra
    ze mozna wysnuc wniosek pod tytulem: "jakotako".
    Co jest niezlym wnioskiem.

    Ja bym moze se hybryde albo elektryka kupil jakby byly w tej cenie co spalinowy. Bo
    jedno z aut jezdzi malo.
    Ale nie sa, wiec dupa, nie kupie. Nie oplaca sie.
    Tak jak nie oplaca mi sie kupowac dizla nowki w porownaniu do benzyny. Uzywke tak, bo
    ceny podobne. nowki nie. I podobnie z elektrykami...