    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Evo Plus kontra XPG SX8200 PRO
    Date: Sat, 1 Jun 2019 00:56:52 +0200

    "Netx" 5cf15510$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > O Adacie: "kontroler Silicon Motion SM2262 umie wolne komórki TLC traktować jak
    SLC, a więc może zapisywać w nich tylko jeden bit

    IMO Samsung Evo też to potrafi.

    > informacji zamiast trzech. Pozwala to bardzo przyspieszyć operacje zapisu i
    zamaskować niską wydajność kości działających w trybie
    > TLC. Jest tylko jedno ale: żeby kontroler mógł to robić, musi istnieć zapas wolnego
    miejsca." Dlatego po zapełnieniu Adata
    > spowalnia.
    > https://pclab.pl/art79361-11.html

    Samsung oficjalnie radzi niezakładanie partycji na całej pojemności
    nośnika, lecz zostawienie 10% wolnego (poza partycjami)
    miejsca -- chyba właśnie na takie zabawy.

    Ponoć tajemnicami są owiane ;) mechanizmy zapisu Samsunga, ale
    chyba dynamiczne turbobufory/turbowritey itp. mechanizmy to
    właśnie SLC na zwykłych TLC czy MLC. Chyba Samsung jeszcze
    nie wypuścił QLC.

    Aby było jasne -- włączony (do prądu/napięcia) Samsung Evo
    nie notuje samoistnego przybieranuia na TBW, co sprawdzałem
    przez wiele tygodni.

    Kingston wprost pisze o ,,wzmocnieniu zapisu'',
    którego efektem jest zużywanie TBW.
    https://www.youtube.com/watch?v=mlD6Vs936QA

    Ponoć Samsung Evo na kościach pisze z ,,zawrotną'' szybkością
    300 MB/s -- marketingowa szybkość (~10 razy większa) to efekt
    LPDDR4 i cwanych buforów SLC, być może nie dedykowanych SLC,
    lecz prowizorycznie/ad_hoc uzyskiwanych/realizowanych SLC
    z typowych/regularnych kości zwykle traktowanych jako TLC.

    Nic w tym nadzwyczajnego, że w razie potrzeby kontroler pisze
    szybko po flaszkach -- gdy skończy się DDR, traktując flaszki
    jako SLC, po czym przepisuje staranniej jako TLC. ;)

    Zwykle domowe SSD nie chłoną ciągle setek gigabajtów, lecz
    rozładowują lokalne piknięcia.

    Ciągły zapis IMO na każdym domowym dysku da słabe efekty.
    Jeśli ktoś potrzebuje szybkiego ciągłego zapisu, IMO musi
    liczyć się wysokimi kosztami dysków SLC czy choćby MLC.

    Samsung Evo czy Adata 8200 Pro jednak nie są dyskami
    profesjonalnymi, lecz domowymi -- mimo dopisku 'Pro' u Daty.
    Podobnie z wymienionymi przeze mnie dwoma czarnymi WD.

    --