eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaFilm poklatkowy › Re: Film poklatkowy
  • Data: 2018-05-20 03:25:57
    Temat: Re: Film poklatkowy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Piotrne <p...@p...onet.pl> writes:

    > Oczywiście oryginalnego materiału nie niszczę.

    Tego nie miałem zamiaru sugerować :-)

    > Przy poprawnej konwersji 50 fps -> 60 fps "cienie" nie powstają.

    Sprawdziłem na pierwszym linku który podałeś, przy szybkim ruchu muszą
    powstawać i powstają. Przecież tych informacji tam nie ma i bardzo
    często nie ma ich skąd wziąć (np. z innych klatek). Jeśli np. obiekt
    obraca się w czasie ruchu, to co algorytm ma zrobić?

    > Przy prawidłowym wykrywaniu ruchu możliwe jest dowolne
    > zwiększanie fps.

    W animacjach może. Zresztą co tu mówić o interpolacji, jeśli artefakty
    pojawiają się nawet w deinterlacingu, i to w normalnej, komercyjnej
    produkcji.

    Przy zwiększaniu np. 25 lub 30 -> 60 FPS problem jest o tyle mały, że
    materiał źródłowy jest względnie stacjonarny (25 FPS to wciąż jest dość
    szybko). Człowiek praktycznie nie widzi krótkich artefaktów (trwających
    np. 1/60 s). Nawet 24 FPS jest normalnie wystarczające.

    Faktem jest, że taki film po konwersji wygląda ładniej niż gdyby
    oryginalny film wyświetlać z 25 FPS (pseudo p, bez usunięcia przeplotu)
    na wyświetlaczu 60p, ale nie można tego porównywać do nagrania z kamery
    np. 720x576p60.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: