    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford Galaxy 06-15 - jaki silnik?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 07 Feb 2020 12:59:47 GMT

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Guzik rozumiesz niestety.

    Bywa, chetnie sie dokształce. Troche przygód z DPFami w zyciu miałem...

    > Przez 160 tys. km krótkich tras ewentualne
    > problemy z DPF-em powinny się już dawno ujawnić - aż tyle było do
    > zrozumienia :(

    To oczywiście nieprawda.
    Mogły, nie musiały, wiele zalezy od tego czy proces wypalania był
    przerywany oraz jak bardzo krótkie były to odcinki.
    Zalezy tez od tego co było lane do baku i w jakiej kondycji sa wtryski
    oraz ogolnie silnik.
    Mi w dwóch autach DPFy padły po ponad 300kkm ale znam tez takeigo forda
    gdzie DPF pomimo latania tras padł przy przebiegu ponizej 100kkm.
    Co ciekawe został załozony drugi, prawie nowy ze szrotu i dozył ponad
    500kkm... Ciezko wiec ustawic jakas regułę.

    > A co do przebiegów, to są kraje, gdzie podlega to ścisłej
    > weryfikacji. Nie, nie chodzi o Niemcy. Zresztą specjalnie na
    > przebieg nie patrzę, bo w 10-letnich samochodach ocenia się stan,
    > ale jeżeli mam np. auto ze Szwecji, to ryzyko skręconego przebiegu
    > jest małe. Tam samochody są tanie w odniesieniu do zarobków, a kary
    > drakońskie.

    Ja nie twierdze ze sie nie da takiego auta kupic. Ja tylko twierdze ze
    jest to dośc trudne, stąd zyczyłem powodzenia.
    Zobacz jakie przebiegi maja 5-latki które u nas mozesz kupic ze
    sprawdzonym przebiegiem, takie ponizej 100.000 praktycznie sie nie
    zdarzaja.

    > Swoją drogą, to ja nie rozumiem tej panującej obsesji - że jak dizel
    > to musi robić rocznie 30 tys.? Ja robię 18/rok łącznie DWOMA
    > samochodami. To już dawno nieaktualne. Jakieś relikty czasów kultu
    > wiejskiego "paska w tedeiku".

    Ja mam benzynke i jezdzimy maks 10kkm rocznie. Ale po pierwsze jezdzimy
    mało, do pracy blisko, rodzina blisko a na wakacje jedziemy innym autem.
    Oczywiście wiem ze sa auta (i to nawet diesle) którymi własciciele jezdza
    mało. Ale to nie jest standard, zdecydowanie mniejsza czesc rynku. A
    jeszcze zakładam ze takie auta czesto w pierwszej kolejnosci kupi ktos z
    rodziny / znajomi a nie pobliski komis.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"