  • 1. Data: 2020-02-05 14:16:40
    Temat: Ford Galaxy 06-15 - jaki silnik?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie do użytkowników Fordów Galaxy z roczników około 2008-2010 (czyli
    chyba generacja 06-15) - który silnik jest najlepszy?

    140-konne diesle 2.0 TDCI mają niezłą opinię, ale na 3 obejrzane auta
    wszystkie miały za sobą przejścia z przytkanym DPF-em (o dziwo właściciele
    uczciwie to przyznali).
    Może lepiej szukać jednak rzadkiej na rynku benzyny 2.0?
    Spalanie do 10 litrów jestem w stanie zaakceptować. Gazu montował nie będę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2020-02-05 17:59:51
    Temat: Re: Ford Galaxy 06-15 - jaki silnik?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Może lepiej szukać jednak rzadkiej na rynku benzyny 2.0?
    > Spalanie do 10 litrów jestem w stanie zaakceptować. Gazu montował

    Chciałbys kupic wsplczesnego diesla bez problemów z dpfem? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 3. Data: 2020-02-05 21:53:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Feb 2020 16:59:51 GMT, Budzik napisał(a):

    > Chciałbys kupic wsplczesnego diesla bez problemów z dpfem? ;-D

    Kumpel ma od nowości T5 z silnikiem 2.5 TDI. Filtr wypala się i problemów
    przez 160 tys. nie stwierdzono, choć więszośc tras robi tym autem po 20-30
    km. A o Galaxy czytam różne rzeczy.

    Poza tym nie napisałem, że bym chciał, tylko się waham między dieslem a
    benzyną.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2020-02-05 22:54:20
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2020 14:53:09 UTC-6 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > km. A o Galaxy czytam różne rzeczy.
    >
    > Poza tym nie napisałem, że bym chciał, tylko się waham między dieslem a

    To jest europejski ford.
    Jest szansa ze calkiem ok. Ale na pewno bedzie gnil.

    wiki podaje ze do 2010-09 dostępny także bez filtra DPF - norma Euro IV

    Mysle ze jak ogarniesz nie zgnity to i jakiegos kumatego mechanika znajdziesz ktory
    ci ewentualne problemy z dpf ogarnie.

    Ale to ze pali 10/100 to mocno dziwne. Benzyna by mogla tyle siorbac ale dizel?
    No chyba ze jezdzony ciagle zimny po miescie.

  • 5. Data: 2020-02-06 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > tym autem po 20-30 km. A o Galaxy czytam różne rzeczy.
    >
    > Poza tym nie napisałem, że bym chciał, tylko się waham między

    Aha, czyli ty chcesz kupic diesla który ma 10-12 lat i 150 tysiecy
    przebiegu... Rozumiem i powodzenia ;-DDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 6. Data: 2020-02-07 08:20:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Feb 2020 05:59:50 GMT, Budzik napisał(a):

    > Aha, czyli ty chcesz kupic diesla który ma 10-12 lat i 150 tysiecy
    > przebiegu... Rozumiem i powodzenia ;-DDDD

    Guzik rozumiesz niestety. Przez 160 tys. km krótkich tras ewentualne
    problemy z DPF-em powinny się już dawno ujawnić - aż tyle było do
    zrozumienia :(
    A co do przebiegów, to są kraje, gdzie podlega to ścisłej weryfikacji. Nie,
    nie chodzi o Niemcy. Zresztą specjalnie na przebieg nie patrzę, bo w
    10-letnich samochodach ocenia się stan, ale jeżeli mam np. auto ze Szwecji,
    to ryzyko skręconego przebiegu jest małe. Tam samochody są tanie w
    odniesieniu do zarobków, a kary drakońskie.

    Swoją drogą, to ja nie rozumiem tej panującej obsesji - że jak dizel to
    musi robić rocznie 30 tys.? Ja robię 18/rok łącznie DWOMA samochodami.
    To już dawno nieaktualne. Jakieś relikty czasów kultu wiejskiego "paska w
    tedeiku".

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2020-02-07 09:22:11
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Guzik rozumiesz niestety. Przez 160 tys. km krótkich tras ewentualne
    problemy z DPF-em powinny się już dawno ujawnić - aż tyle było do
    zrozumienia :(

    rozna pojemnosc, inny producent silnika, inny system dpf/soft i na takiej podstawie
    chcesz wyciagac jakiekolwiek wnioski ?

[...]

    jasne ja ja ja :-) a jak ja to wszyscy :-) wiekszosc flotowych aut tyle klepie, 3
    latki schodza z leasingu z przebiegiem 100-150 tkm

    PS znajomy sprzedawal Mondeo 2009r z tym silnikiem przebieg oryginalny pow 300 tkm to
    przyjezdzaly cebule i krecily nosem ze duzo bo na otomoto/mobile ten rocznik to
    ponizej 200 tkm ma :-)

  • 8. Data: 2020-02-07 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Guzik rozumiesz niestety.

    Bywa, chetnie sie dokształce. Troche przygód z DPFami w zyciu miałem...

    > Przez 160 tys. km krótkich tras ewentualne
    > problemy z DPF-em powinny się już dawno ujawnić - aż tyle było do
    > zrozumienia :(

    To oczywiście nieprawda.
    Mogły, nie musiały, wiele zalezy od tego czy proces wypalania był
    przerywany oraz jak bardzo krótkie były to odcinki.
    Zalezy tez od tego co było lane do baku i w jakiej kondycji sa wtryski
    oraz ogolnie silnik.
    Mi w dwóch autach DPFy padły po ponad 300kkm ale znam tez takeigo forda
    gdzie DPF pomimo latania tras padł przy przebiegu ponizej 100kkm.
    Co ciekawe został załozony drugi, prawie nowy ze szrotu i dozył ponad
    500kkm... Ciezko wiec ustawic jakas regułę.

> [...]
    > ale jeżeli mam np. auto ze Szwecji, to ryzyko skręconego przebiegu
    > jest małe. Tam samochody są tanie w odniesieniu do zarobków, a kary

    Ja nie twierdze ze sie nie da takiego auta kupic. Ja tylko twierdze ze
    jest to dośc trudne, stąd zyczyłem powodzenia.
    Zobacz jakie przebiegi maja 5-latki które u nas mozesz kupic ze
    sprawdzonym przebiegiem, takie ponizej 100.000 praktycznie sie nie
    zdarzaja.

> [...]
    > to musi robić rocznie 30 tys.? Ja robię 18/rok łącznie DWOMA
    > samochodami. To już dawno nieaktualne. Jakieś relikty czasów kultu

    Ja mam benzynke i jezdzimy maks 10kkm rocznie. Ale po pierwsze jezdzimy
    mało, do pracy blisko, rodzina blisko a na wakacje jedziemy innym autem.
    Oczywiście wiem ze sa auta (i to nawet diesle) którymi własciciele jezdza
    mało. Ale to nie jest standard, zdecydowanie mniejsza czesc rynku. A
    jeszcze zakładam ze takie auta czesto w pierwszej kolejnosci kupi ktos z
    rodziny / znajomi a nie pobliski komis.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 9. Data: 2020-02-07 21:46:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Feb 2020 00:22:11 -0800 (PST), Przemek Jedrzejczak napisał(a):

    > rozna pojemnosc, inny producent silnika, inny system dpf/soft i na takiej podstawie
    chcesz wyciagac jakiekolwiek wnioski ?

    Jedno i drugie to "współczesny diesel z dpfem" - odpowiadałem na zarzut, że
    wszystkie takie konstrukcja są problemowe.

    >jasne ja ja ja :-) a jak ja to wszyscy :-) wiekszosc flotowych aut tyle klepie, 3
    latki schodza z leasingu z przebiegiem 100-150 tkm

    Nosz kurde. Po pierwsze, Galaxy to wybitnie nieflotowy samochód. Mondeo
    przeciwnie - jest ich dużo we flotach. Po drugie, robiłem wywiad po
    znajomych i rodzinie. Na kilkadziesiąt osób JEDNA robi rocznie przebiegi
    więkzze niż 15-20 tys. Połowa jeździ prywatnymi dieslami. Moim zdaniem
    profil użytkowania się zmienił i tyle.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2020-02-07 23:28:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Feb 2020 12:59:47 GMT, Budzik napisał(a):

    > To oczywiście nieprawda.

    Ja tylko daję pierwszy z brzegu przykład, że DA SIĘ mieć nowoczesnego
    diesla i nie mieć problemów z DPF.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl