  • Data: 2019-11-25 18:09:09
    Temat: Re: Fotografowanie na imprezie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "złomowisko" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Znajomy fotograf żalił mi się, że musiał wymienić matrycę bo podobno
    >uszkodziła się przy robieniu zdjęć na dyskotece gdzie były efekty
    >laserowe, miał trwałe barwne zielonkawe kropki jak obrabiał zdjęcia.
    >W serwisie powiedzieli mu, że to laser trwale uszkadza pixele na
    >matrycy.
    >Mnie się tak nie zdarzyło, mam co prawda cały czas na obiektywie
    >filtr polaryzacyjny ale nie wiem czy to cokolwiek chroni przed takimi
    >rzeczami,

    Lasery sa czesto spolaryzowane, ale taki filtr w zaleznosci od
    kierunku - moze stlumic calkowicie, moze przepuscic calkowicie.
    Czyli raczej nie zabezpiecza.

    >Bać się czy nie ?

    Kto wie. Laser ma to do siebie, ze sie ladnie skupia na matrycy przy
    odleglosci ustawionej na nieskonczonosc, i gestosc mocy jest tam
    spora.
    Filtry moze wypalic ... choc jesli filtry interferencyjne ...

    J.