  • 1. Data: 2012-11-13 10:58:59
    Temat: Garbage collection
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Czy ktoś się orientuje czy dysk SSD A-DATA S596 TURBO 64 GB ma garbage
    collection? Na stronach A-data nic nie znalazłem :)

  • 2. Data: 2012-11-13 11:43:20
    Temat: Re: Garbage collection
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Nov 2012 10:58:59 +0100
    doszła do mnie wiadomość <d...@4...net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :
    >Cześć
    >Czy ktoś się orientuje czy dysk SSD A-DATA S596 TURBO 64 GB ma garbage
    >collection? Na stronach A-data nic nie znalazłem :)

    Garbage collector dokonuje "recyklingu" zwolnionych bloków, czyli
    przygotowuje je(zerując) do kolejnego zapisu, każdy dysk SSD musi mieć
    wbudowane procedury GC.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 3. Data: 2012-11-13 14:27:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 11:43:20 +0100, Tomasz Jasiński napisał(a):

> [...]
    >
    > Garbage collector dokonuje "recyklingu" zwolnionych bloków, czyli
    > przygotowuje je(zerując) do kolejnego zapisu, każdy dysk SSD musi mieć

    Czyli można powiedzieć że każdy SSD ma GB ale nie każdy (zwłaszcza starsze
    typy) wspiera TRIM?
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-11-13 14:44:17
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Nov 2012 14:27:45 +0100
    doszła do mnie wiadomość <9ah1ojb1itrq$.64keyo74g7qw$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Czyli można powiedzieć że każdy SSD ma GB ale nie każdy (zwłaszcza starsze
    >typy) wspiera TRIM?

    Tak właśnie jest.
    Dysk nie wspierający TRIM mają nieco utrudnione zadanie przy
    zwalnianiu stron/bloków w pamięci flash, jest to dość dobrze opisaane
    w internecie, np:

    http://thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/garba
    ge-collection-and-trim-in-ssds-explained-an-ssd-prim
    er/

  • 5. Data: 2012-11-13 16:00:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 14:44:17 +0100, Tomasz Jasiński napisał(a):

    > http://thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/garba
    ge-collection-and-trim-in-ssds-explained-an-ssd-prim
    er/

    Dzięki za wyjaśnienia.
    --
    Jacek