  • 21. Data: 2016-06-17 07:12:21
    Temat: Re: Gaz vs Benzyna Vs Diesel
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 19:02, J.F. pisze:
    > 500zl powiedzmy ze akceptowalne, wrecz niskie, o ile nie okaze sie
    > jednak, ze nie wymieniaja po jednej celi, tylko trzeba naraz zaplacic za
    > 12 czy 14.
    >
    > Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.
    >
    > 11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...

    Kiedyś czytałem że porozbitkowe chodzą po 3 tyś.

  • 22. Data: 2016-06-17 08:57:24
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 16 Jun 2016 18:41:40 +0200
    z <...@...pl> wrote:

    > Chodzi o porównanie takiej hybrydy do diesla np.

    Diesla nigdy nie brałem i nie biorę pod uwagę, w grę wchodzi tylko benzyna, albo
    hybryda z benzyną na pokładzie.

    > Czy to są dramatyczne koszty?

    Oczywiście że nie są to dramatyczne koszty o ile nie zdarzy się coś takiego jak
    opisał J.F. ;)
    Ale mimo wszystko tu w pewnym sensie ryzyko masz podwójne, bo raz standardowe, czyli
    stan auta i silnika spalinowego, dwa stan elektryki, bateri i silnika elektrycznego.

    Sam się zastanawiam od jakiegoś czasu co kupić następne jak przyjdzie pora.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 23. Data: 2016-06-17 10:16:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-17 o 08:57, szerszen pisze:

> [...]
    elektrycznego.

    > Sam się zastanawiam od jakiegoś czasu co kupić następne jak przyjdzie pora.

    Pesymista jesteś. :-)
    Przypomnę o turbinach, wtryskach, dwumasach, FAPach... które zakłada się
    już do benzyn. Silnik elektryczny to jak budowa cepa przy tym wszystkim.
    Sprawdzony niewysilony silnik pracujący w optymalnych warunkach.
    Mniejsze zużycie hamulców. Japońska jakość :-)

  • 24. Data: 2016-06-17 11:12:38
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bolko"
    >
    > Gaz
    > Tanie paliwo
    > Prosty silnik
    >
    > Benzyna
    > "proste" silniki nie dotyczy TSI z VW
    >
    > Diesel
    > mało palą
    >
    > Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?
    > ---
    > Prąd :-)

    czyli taki
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/
    Solaris_trolleybus,_Plac_%C5%81okietka,_Lublin,_Pola
    nd_01.jpg
    ;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 25. Data: 2016-06-17 11:33:36
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 17 Jun 2016 10:16:14 +0200
    z <...@...pl> wrote:

    > Pesymista jesteś. :-)

    Raczej realista, mieszkamy w Polsce i tu każde auto niebiete, z małym przebiegiem,
    niemiec płakał jak sprzedawał i do granicy gonił, a i co roku na święta dzwoni
    zapytać jak się czuje. ;)

    > Mniejsze zużycie hamulców. Japońska jakość :-)

    Ty za to niepoprawny optymista ;)
    Pytanie tylko czy z doświadczenia, czy z teorii?
    Zweryfikowałeś ten optymizm na sobie?
    Chętnie dowiem się czegoś z praktyki ;)
    Choć mimo wszystko na Priusa chyba jeszcze za młody jestem. Sądząć po mocy tych
    starszych egzemplarzy to się chyba lwdwo toczy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 26. Data: 2016-06-19 13:26:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.06.2016 18:00, J.F. wrote:

    > I do jazdy po miescie potrzebujesz 200KM ? :-)

    To chyba pytanie do mnie. Nie nie potrzebuje, w zasadzie to nie
    potrzebuje nic więcej niż Yarisa czy inne Aygo, a przy odrobinie
    samozaparcia, to i samochodu bym nie potrzebował. Po prostu chce mieć
    zabawkę, a skoro dużego kombi nie potrzebuję, to może właśnie hothatch
    byłby fajną zabawką? Albo jak twierdzą inni kryzys wieku średniego czy
    jakieś aluzję do długości penisa:P

    > Bo prius ma dwie male wady:
    > -baterii nie da sie doladowac z gniazdka,
    > -ta bateria malutka, jakby ktos jednak gniazdko dorobil.
    >
    > No i prius nie ma 200KM :-)

    I wygląda niewiele lepiej od Multipli;)

    Swoją drogą - elektrykom rzeczywiście (przynajmniej do czasu jak na
    autostradę wyjadą), to 200 koni nie jest potrzebnych do zwijania asfaltu.

    Shrek

  • 27. Data: 2016-06-19 19:41:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-19 o 13:26, Shrek pisze:
    > I wygląda niewiele lepiej od Multipli;)

    No właśnie. Brzydactwo straszne :-)

    Szkoda że Toyota wcześniej nie robiła hybrydowego Aurisa czy Yarisa.

    Jakoś mam przeczucie że to nie będą już tak dobre samochody ;-)

  • 28. Data: 2016-06-19 22:55:57
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    uzywana-hybryda-toyota-prius-ii-i-koszty-jej-eksploa
    tacji-2/

> [...]
    > 14.
    >
    > Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.
    >
    > 11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...

    wczoraj sasiadowi auris 2010 rocznik odmowil posluszenstwa- bateria
    powiedziala pierdziele, nie robie, noc ladowania nie pomogla.
    mowa o aku rozruchowym w dieslu

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 29. Data: 2016-06-20 10:47:11
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 19:59:40 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Co wy z tymi 200 KM?
    > Dzisiaj się przejechałem YarisemI 1.0 (nie wiem ile tam koni było)
    > Jak wsiadłem do swojego 1.4 D4D 75KM to pomyślałem że mam rakietę nie
    > samochód :-)

    W pewnych kręgach od dawna wiadomo, że najlepszy tuning na niedobór mocy, jaki można
    zaaplikować, to solidna przejażdżka żukiem, albo wolnossącym dieslem.

    pozdr
    AA

  • 30. Data: 2016-06-20 12:06:44
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2016-06-17 o 07:12, z pisze:

    > Kiedyś czytałem że porozbitkowe chodzą po 3 tyś.

    Mój znajomy wymieniał w 12-letnim Priusie kompletne akumulatory hybrydowe.
    Wyszło go to 1,8 tyś zł (słownie: tysiąc osiemset zł) z gwarancją...