    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gdzie i jak archiwizujecie zdjecia?
    Date: Sat, 13 Dec 2014 21:49:34 +0100

    > Już po kilku wakacjach można zgłupieć ;-)

    heh...

    Ja ten problem rozwiązałem prosto: do katalogowania zdjęć używam ACDSee.
    Bardzo fajnie można wyszukać zdjęcie po słowach kluczowych, rankingu,
    obiektywie jaki się zastosowało, ogniskowej, przesłonie i mnóstwie
    innych kryteriów - w tym definiowalnych we własnym zakresie. Baza danych
    przechowywana jest lokalnie i co tydzień wędruje (wraz ze zdjęciami) na
    dysk sieciowy. Polecam do tego celu świetny SyncBackPro, gdzie
    definiujesz sobie profile synchronizacji zbijane w grupy. Możliwe jest
    też (z czego korzystam) co pewien czas "czyszczenie" archiwum ze zdjęć
    skasowanych bo mi się znudziły.

    Do tego, nauczony doświadczeniem, periodycznie wrzucam wszystko na Blue
    Ray. Kiedyś strzelił piorun w budynek, w którym pracowałem i szlag
    trafił nośniki magnetyczne - nawet te, które nie były do niczego
    podłączone. Optyczne przetrwają taki ewenement. Stosuję nośniki 50GB,
    każdy rok na innej płycie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek