    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gdzie kupic pamieci do IBM x335?
    Date: Mon, 04 May 2009 15:36:04 +0200

    On Mon, 04 May 2009 15:17:41 +0200, karol <k...@k...pl> wrote:

    >Pamietajcie, ze ten sprzet to jest juz archazim i nikt mnie nie
    >przekona, ze 1500 za 4 GB w tym przypadku to dobra cena, co nie znaczy
    >ze tanszy zakup moze byc w ogole mozliwy.
    Tylko, że szukasz sprzętu, który, kiedy był produkowany, już był sporo
    droższy od masówki, do tego nie jest go dużo na rynku. Masz więc małą
    podaż która winduje cenę. Do tego takiego sprzętu nie kupował/używał
    nikt w domu, kupowały to firmy tak więc koszt nie grał takiej roli. A
    jeżeli firma ma taki sprzęt, sprawny, chodzące na nim oprogrmowanie
    kosztujące wiaderko dolarów, to jak myślisz - długo się będzie
    zastanawiała czy kupić kostkę pamięci za 1500 czy wywalić jedno
    wiaderko dolarów na nowy serwer, drugie na system do niego a trzecie
    na dostosowanie softu?

    Mam wrażenie, że kupując tego IBM nie byłeś świadomy tej reszty
    wydatków - do serwerów większość elementów może być nietypowa i
    kosztować małe wiaderko złotówek. Jeżeli szukałeś taniego a
    niezawodnego kompa to trzeba było szukać ,,normalnego'' markowego
    składaka a nie spec-serwera, lub mieć trochę zaskórniaków na
    niespodziewane wydatki.

    --
    Grzegorz Krukowski