  • 1. Data: 2009-05-04 12:27:41
    Temat: Gdzie kupic pamieci do IBM x335?
    Od: karol <k...@k...pl>

    Witam!

    Jak znaleźć i gdzie kupić pamięci RAM do serwera X335?
    Jak sie do tego zabrac?

  • 2. Data: 2009-05-04 12:48:17
    Temat: Re: Gdzie kupic pamieci do IBM x335?
    Od: "romano" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Jak znaleźć i gdzie kupić pamięci RAM do serwera X335?
    > Jak sie do tego zabrac?

    zobaczyc jaka juz jest wlozona i kupowac wg niej albo najlepiej wg
    manuala(http://www.kazellc.com/IBM/eServer_xSeries/X
    335/ - nie wiem na ile
    to jest wiarygodne)

  • 3. Data: 2009-05-04 12:53:49
    Od: karol <k...@k...pl>

    romano pisze:
    > Użytkownik "karol" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > zobaczyc jaka juz jest wlozona i kupowac wg niej albo najlepiej wg
> [...]
    Pamiec drozsza niz w hutwoeni komputerowej.
    Czy nie ma gdzies tanszej opcji zakupu?

  • 4. Data: 2009-05-04 12:54:33
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    karol pisze:

    335/ - nie wiem na

    > Pamiec drozsza niz w hutwoeni komputerowej.
    > Czy nie ma gdzies tanszej opcji zakupu?

    Buhahahah wsadz PCtowe DDR2 :) i zrob zdjecia posmiejemy sie

  • 5. Data: 2009-05-04 13:02:55
    Od: karol <k...@k...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Buhahahah wsadz PCtowe DDR2 :) i zrob zdjecia posmiejemy sie

    Smiejesz sie z siebie, czy z korporacji co takie ceny strzelaja?

  • 6. Data: 2009-05-04 13:05:18
    Od: "romano" <r...@p...onet.pl>

    335/ - nie wiem na
    > Pamiec drozsza niz w hutwoeni komputerowej.
    > Czy nie ma gdzies tanszej opcji zakupu?

    Jejku, przeciez ja ci nie kaze tam kupowac, chcialem zwrocic uwage na opisy
    modeli, zeby dopasowac.

  • 7. Data: 2009-05-04 13:06:17
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    karol pisze:

    > Smiejesz sie z siebie, czy z korporacji co takie ceny strzelaja?

    Śmieje się z człowieka, który się dziwi cenom komponentów serwerowych. I
    powiem Ci tyle: Jeżeli uważasz, że to jest drogo to jeszcze nic nie
    widziałeś.

    Marrcino

  • 8. Data: 2009-05-04 13:08:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 04 May 2009 15:02:55 +0200, karol <k...@k...pl> wrote:

    >Smiejesz sie z siebie, czy z korporacji co takie ceny strzelaja?
    Jeżeli to jest dla Ciebie drogo to sprzedaj tego IBM i kup
    lepsiejszego składaka, będzie lepiej dla Ciebie. Jak rozumiem kupując
    go widziałeś co kupujesz, czy tylko ci się tak wydawało?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2009-05-04 13:17:41
    Od: karol <k...@k...pl>

    Panowie, to jest odpowiedz do was obu.
    1500 zl za kosc pamieci, ktora oferuje wlasciwie nie wiadomo co poza to
    do czego jest wlasciwie uzywana to jest przesada.
    Z iloma skladakami mieliscie w zyciu doczynienia?
    Pewnie z wieloma. Pytanie: w jak wielu padla pamiec?
    Pewnie mozecie to policzyc na palcach jednej reki.
    Kosz zakupu jednej kosci pamieci do takiego sprzetu to zdrowo ponad
    wartosc tego komputera.
    W dobie taniej pamieci komputerowej nawet ponowny zakup pamieci (gdyby
    nie bylo gwarancji) do kommputera-skladaka jest i tak bardziej oplacalny
    niz zakup takiej super-nie-wiadomo-jakiej kosci.
    Te kosci do IBMa to niby ze zlota tam sa? Nie przesadzajcie, plastik i
    scalak na nim.
    Pamietajcie, ze ten sprzet to jest juz archazim i nikt mnie nie
    przekona, ze 1500 za 4 GB w tym przypadku to dobra cena, co nie znaczy
    ze tanszy zakup moze byc w ogole mozliwy.

  • 10. Data: 2009-05-04 13:36:04
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 04 May 2009 15:17:41 +0200, karol <k...@k...pl> wrote:

    >Pamietajcie, ze ten sprzet to jest juz archazim i nikt mnie nie
    >przekona, ze 1500 za 4 GB w tym przypadku to dobra cena, co nie znaczy
    >ze tanszy zakup moze byc w ogole mozliwy.
    Tylko, że szukasz sprzętu, który, kiedy był produkowany, już był sporo
    droższy od masówki, do tego nie jest go dużo na rynku. Masz więc małą
    podaż która winduje cenę. Do tego takiego sprzętu nie kupował/używał
    nikt w domu, kupowały to firmy tak więc koszt nie grał takiej roli. A
    jeżeli firma ma taki sprzęt, sprawny, chodzące na nim oprogrmowanie
    kosztujące wiaderko dolarów, to jak myślisz - długo się będzie
    zastanawiała czy kupić kostkę pamięci za 1500 czy wywalić jedno
    wiaderko dolarów na nowy serwer, drugie na system do niego a trzecie
    na dostosowanie softu?

    Mam wrażenie, że kupując tego IBM nie byłeś świadomy tej reszty
    wydatków - do serwerów większość elementów może być nietypowa i
    kosztować małe wiaderko złotówek. Jeżeli szukałeś taniego a
    niezawodnego kompa to trzeba było szukać ,,normalnego'' markowego
    składaka a nie spec-serwera, lub mieć trochę zaskórniaków na
    niespodziewane wydatki.

    --
    Grzegorz Krukowski