    Date: Fri, 30 May 2014 00:09:01 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Generator pary

    W dniu 2014-05-28 19:14, k...@g...com pisze:

    > To że nie wiesz że są podgrzewacze buzały nie znaczy że ich nie ma. Znaczy że nie
    wiesz ze są. Kiedyś widziałem zrobiony przez fabrykę podgrzewacz zakładany na koniec
    wylewki. Pełny automat. Jak woda zakręcona to nie ma jej w podgrzewaczu i nie grzeje.
    Podgrzewacz był podłączony do gniazdka cały czas. Znaczy się elektrody były cały czas
    pod prądem.

    Kiedyś powszechnie używano rtęci do produkcji termometrów, ołowiu do
    lutowania elektroniki powszechnego użytku, nawet plutonu do budowy
    czujek przeciwpożarowych dymu czy uranu do podświetlania tarczy zegarków
    na rękę. To, że kiedyś używano niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska
    pierwiastków czy substancji, nie oznacza, że nadal się ich używa i że
    wolno produkować wyroby, które je zawierają.
    Co do myśli radzieckiej to faktycznie miała ona różne koleje rzeczy.
    Niestety zapominasz, że Związku Radzieckiego już nie ma, a Polska
    podporządkowana jest europejskim normom i prawu.