eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGenerator termostatyzowany Omig OCXO-5, sekcja zwłok, układ hybrydowy do identyfikacji › Re: Generator termostatyzowany Omig OCXO-5, sekcja zwłok, układ hybrydowy do identyfikacji
  • Data: 2015-05-08 12:42:56
    Temat: Re: Generator termostatyzowany Omig OCXO-5, sekcja zwłok, układ hybrydowy do identyfikacji
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Rakus" news:migd0a$898$1@node2.news.atman.pl

    > Po sekcji okazało się, że komuś się przydał właśnie generator
    > termostatyzowany, z dokumentacji wynikało, że były zamiennie używane
    > jakieś dwa typy na 5MHz, zdaje się GWM.

    Dokładniej w zależności od wersji częstościomierzy KZ2026 czy PLF28A (oraz
    ich odmian z lampami NIXIE) były stosowane: GMW-5-1, OCXO-5 i gorsze
    stabilnością (bez grzejnika) TCXO-5 i TCXO-3 (ten jako jedyny od razu
    oscylował na 10MHz).

    > Zrobiłem sam taki generator z kwarcu i jakiegoś NANDa.

    Na NAND 7400 to miałem pierwszy generator 1MHz jaki zrobiłem w latach 90.
    Szybko się z takiego typu generatorów wyleczyłem jako meganiestabilnych po
    lekturze biblii radiowca
    http://www.swiatradio.com.pl/virtual/download/Poradn
    ik_Ultra.pdf od strony
    404.
    Zresztą wystarczy zobaczyć jak to płynie jak się na niego podmucha, a jak
    płynie Butler.
    Skleciłem sobie Butlera gdzie kwarc nie ma takiej katującej mocy wzbudzenia.
    Generatory na bramkach są małostabilne, bo kwarc widzi skokowe zmiany
    impedancji i praktycznie jest tam katowany przebiegiem prostokątnym - czyli
    duża moc wzbudzenia wpływająca negatywnie na stabilność częstotliwości. Jak
    podają inne źródła im przebieg generowany jest bardziej zbliżony do sinusa
    tym teretycznie lepsza stałość (nie pamiętam źródła tego wniosku). Dużo na
    ten temat jest też w książce:
    "Rezonatory i generatory kwarcowe" Gniewińska, Klimek WKŁ 1980.
    Gdzie opisany jest nawet wpływ promieniowania radioaktywnego na
    częstotliwość rezonatora :)