  • 21. Data: 2013-03-12 23:46:43
    Temat: Re: Geneza fiflaków na przejściu dla pieszych
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-12 22:11, John Kołalsky pisze:

    > Sam te sytuacje stwarzasz przepuszczając pieszych.

    nie przepuszczajmy pieszych bo ktoś ich rozjedzie... Ten argument jest
    tak wadliwy w samych swoich korzeniach, że aż boli jego czytanie.

    Myślę, że wiem co próbujesz przekazać, sam kilka razy miałem zimny pot
    na plecach gdy gościu w T4 z piskiem opon zahamował przed przejściem,
    ale to absolutnie nie podważa idei ustępowania pierwszeństwa pieszym na
    przejściach dla pieszych.

  • 22. Data: 2013-03-12 23:47:33
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-12 21:33, hisjusz pisze:

    > Reszta ekipy widać np po Lagunie spieszyła się po dzieci do
    > przedszkolaka,pracy, domów, szpitali. 1s nieuwagi i jest filmowe dzieło
    > na szczęście bez ofiar.

    a to spoko - to mogli jebnąć.

  • 23. Data: 2013-03-12 23:47:47
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <kho5u5$rp5$1@mx1.internetia.pl>
    John Kołalsky napisał(a):

    > Odbierajmy profilaktycznie tym, którzy mogą nie zauważyć przejścia czyli
    > m.in. Tobie.

    A ten wniosek to skąd? Może najpierw oddaj swoje, skoro nie umiesz
    czytać ze zrozumieniem? Bo ja akurat przejścia zauważam...

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

  • 24. Data: 2013-03-12 23:48:07
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Dokładnie.
    > Dokładnie trzy sploty. Piesza jeden, kierująca drugi, policja trzeci.
    > Gdyby jednego zabrakło, nie doszło by do tego wypadku.

    > Bo jak na takiej drodze o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku doprowadzić
    > kierowcę do tego by trafił pieszego, a i jak zaczarować pieszego by wlazł
    > na jadący samochód?
    >
    > Trzeba zrobić to co zrobiła policja.

    Odnoszę wrażenie że policja "polowała" na kierujących, hamując przed
    przejściem dla pieszych, wymuszając niejako by zostać w tym miejscu
    wyprzedzonym.
    Oczywiście nie zmienia to faktu że nie wolno wyprzedzać przed przejściem.
    O tym "polowaniu" było w jakimś programie TV, chyba o ruchu drogowym w
    Krakowie.
    Jest to ostatnio dość "modny" manewr policji (staystyki). Włączają nawet
    prawy kierunkowskaz - mimo że nie ma gdzie skręcić.

    Czyżby tym razem przekombinowali, gdyż na przejście wyszli piesi i omal nie
    doszło do tragedii?
    Jest gdzieś dostępny ten film z dźwiękiem?

    Hals.

  • 25. Data: 2013-03-13 00:02:59
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <513fa6cf$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    Izydor napisał(a):

    > Jakim ignorantem i debilem trzeba być żeby ślepo jechać na przejście?

    No właśnie...

    Tak patrzę na ten wątek i podsumowuję...

    1. Większość z was uważa, że "pieszy winien". Nie. To wy siedzicie za
    kierownicą tonowego pocisku. Nie pieszy. On nie ma szans. Wy macie
    obudowę z klatki i jeszcze pasy i poduszki powietrzne. On tego nie ma.
    Dlatego to WY macie uważać bardziej.

    2. Bycie okazjonalnym kierowcą i codziennym pieszym daje inną
    perspektywę. Może wyjdźcie trochę z tych waszych "wież z kości
    słoniowej" (pojazdów) i popróbujcie się przemieszczać po mieście na
    piechotę? To jest zdrowsze :>

    3. Ewidentne złamanie jednego z najmocniejszych zakazów (omijania
    samochodu, który przepuszcza pieszych) nie spotkało się tu z prawie
    żadną negatywną reakcją - poza moją i może Izydora (jeśli dobrze
    zrozumiałem to, co napisał). Znaczy - tak można? Taki wniosek mogę
    wyciągnąć z waszych wypowiedzi.

    OK. Utwierdziliście mnie w moim dawno utrwalonym przekonaniu, że
    polskim kierowcom ufać NIE WOLNO.

    A to o tyle dziwne, że belgijskim, holenderskim czy japońskim jakoś
    ufam. I wiem, że jeśli stanę na krawężniku i pierwszy jadący samochód
    się zatrzyma, to mogę bezpiecznie przejść na drugą stronę, bo nie
    wyskoczy zza niego żaden wyścigowiec. Tam się to po prostu nie zdarza.
    Piszę o krajach, które znam. Być może w innych też tak jest, a może
    jest zupełnie inaczej, tego nie wiem.

    Ale teraz zacznę się - w Belgii czy Holandii - przyglądać, czy aby nie
    mają polskich tablic... W Japonii na szczęście raczej nie ma takiej
    opcji... :>

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

  • 26. Data: 2013-03-13 00:27:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, hisjusz wrote:

    > Reszta
    > ekipy widać np po Lagunie spieszyła się po dzieci do przedszkolaka,pracy,
    > domów, szpitali.

    I dokładnie to samo dotyczy pieszych.
    Cały problem sprowadza się do tego, kto uważa że jego 5s to jest
    dramat a czyjeś 5 sekund jest bez znaczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-03-13 00:42:27
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Marek Włodarz Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 13.03.2013, 00:02:59

> [...]
    > kierownicą tonowego pocisku. Nie pieszy. On nie ma szans. Wy macie
    > obudowę z klatki i jeszcze pasy i poduszki powietrzne. On tego nie ma.

    Właśnie! A na niestrzeżonych przejazdach kolejowych bardziej powinien
    uważać maszynista. Ten to ma dopiero obudowę!

> [...]
    > perspektywę. Może wyjdźcie trochę z tych waszych "wież z kości
    > słoniowej" (pojazdów) i popróbujcie się przemieszczać po mieście na

    Słuszna uwaga, spacer p. z dzieckiem jeszcze nikomu nie zaszkodził.
    http://www.mmsilesia.pl/248751/2010/4/14/

> [...]
    > żadną negatywną reakcją - poza moją i może Izydora (jeśli dobrze
    > zrozumiałem to, co napisał). Znaczy - tak można? Taki wniosek mogę

    Nawet nie pytam o wnioski, które wyciągniesz z tej wypowiedzi.

    > Ale teraz zacznę się - w Belgii czy Holandii - przyglądać, czy aby nie
    > mają polskich tablic...

    Zmartwię cię: znam co najmniej 4 auta poruszające się na co dzień na
    tamtejszych blachach po Holandii, a których kierowcy są rdzennymi
    Polakami. Tak że koniec spokojnego spacerowania po ulicach zgniłego
    zachodu, śmierć może mieć różne tablice rejestracyjne. Ha!

    --
    Llort

    lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

  • 28. Data: 2013-03-13 07:13:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-12 23:05, Izydor pisze:

    > Jakim ignorantem i debilem trzeba być żeby ślepo jechać na przejście?

    Porównując ryzyko utraty życia bądź trwały uszczerbek na zdrowiu a
    ryzyko utraty prawa jazdy i ewentualnie jakaś śmieszna odsiadka to
    naprawdę nie ma o czym mówić.
    Nie obwiniam tu pieszej ale nieraz widzę jak się piesi zachowują, jakby
    nie docierało do nich że zielone na przejściu czy zatrzymanie pojazdu
    automatycznie nie daje im "god mode" i hulaj dusza...

    Rozgraniczmy tu przepisy i zdrowy rozsądek. Kierowca debil to raz i ten
    ryzykuje stosunkowo niewiele, ale pieszy debil to tragedia.

    Lewis

  • 29. Data: 2013-03-13 08:28:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 23:38:57 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Boże jak Ty ostatnio pieprzysz... radiowóz zasłaniał jej widok

    Na znaki po lewej stronie jezdni? Nie sądzę...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 30. Data: 2013-03-13 08:49:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 23:02:59 +0000 (UTC), Marek Włodarz

    > 1. Większość z was uważa, że "pieszy winien".

    ...bo powinien. Ma to zapisane w PoRD! Gdyby zadbał o ten element, to nic
    by się nie stało, kierowca dostałby bombę od policji (która miejmy nadzieję
    by otrzeźwiła kierowcę na długi czas) i na tym by się akcja skończyła.

    > Nie. To wy siedzicie za kierownicą tonowego pocisku.

    Ponad.

    > Nie pieszy. On nie ma szans. Wy macie obudowę z klatki
    > i jeszcze pasy i poduszki powietrzne. On tego nie ma.
    > Dlatego to WY macie uważać bardziej.

    To jest błąd logiczny, o który, znając Cię, nigdy bym Cię nie podejrzewał.

> [...]
    > żadną negatywną reakcją - poza moją i może Izydora (jeśli dobrze
    > zrozumiałem to, co napisał). Znaczy - tak można? Taki wniosek mogę

    Błedne masz wnioski. Sytuacja jest jasna co do winy kierowcy i nie wymaga
    nawet specjalnego komentarza. "Większość" jednak dostrzega także drugą
    stonę medalu w tej sytuacji -- przeraźliwą ignorancję pieszego (dla niego
    samego).

    > OK. Utwierdziliście mnie w moim dawno utrwalonym przekonaniu, że
    > polskim kierowcom ufać NIE WOLNO.

    Oczywiście, nawet samo PoRD zwraca na to wielokrotnie uwagę.

    > A to o tyle dziwne, że belgijskim, holenderskim czy japońskim jakoś
    > ufam.

    To, z ciekawości, przedstaw warunki jakie musi spełniać kierowca i pieszy
    wg tamtejszego prawa.

    --
    Pozdor Myjk