  • Data: 2017-12-14 01:17:09
    Temat: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-14 o 00:06, J.F. pisze:

    > Ale ktorych dwutysiecznych ? Przed 2000 to teraz maja ponad 17 lat,
    > to pewnie zarobily na siebie, ale taki 2008 to jeszcze 10 lat nie
    > ma.

    Pamięć zawodna już, ale to było jakoś w tym okresie jak TPSA podkupili
    Francuzi, oni już byli mniej zainteresowani konwencjonalną telefonią i
    poszli w komórki.

    > Tylko w pewnym wieku potrafi czesciej.

    Tyle tylko, że centrala elektroniczna jest postępem względem centrali
    mechanicznej. Bo już różnica centralą elektroniczną a tandemem
    router/switch jest raczej abstrakcyjna jeżeli chodzi o psucie się części.

    > A nie odwrotnie ? Kable tanie, krajowe, a centrale to niestety
    > bardzo drogie sa, i w dewizach ...

    Centrale, te duże to były drogie kiedyś. Miałem w rękach kopię umowy z
    roku 1995 na dostawę kompletnego systemu dla około 7 tys. abonentów,
    kwota na tamte czasy duża, bo na coś koło 6,5mln $, przewidywany czas
    amortyzacji to 15-20 lat. Dziś ta cena już tak nie szokuje i nikt nie
    bierze pod uwagę 20-to letniej amortyzacji.
    Ale po postawieniu takiej centrali rozbudowa jej o nowych abonentów była
    względnie tania w porównaniu do sieci telefonicznej, bo elektronika z
    każdym rokiem taniała, a koszt położenia kabli drożał. Raz przez koszty
    miedzi, dwa przez koszty wykopków pod nowe kable, ci najbardziej
    dochodowi i najbliżsi klienci już telefony mieli, przyszedł czas na tych
    dalszych.

    > To jak chcesz Internet podlaczyc ?

    Teraz to idzie się w światłowody, a to inna technologia niż miedź.

    > Owszem, w pewnym momencie sie okazalo, ze kabel drozszy niz BTS ...
    > i stacjonarki przestaly sie oplacac :-)

    Stacjonarki, przynajmniej u nas, przestały się opłacać prze durnowatą
    politykę największego operatora.