    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a36945c$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 17 Dec 2017 17:31:40 +0100

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Nie "do", tylko "ze". O roamingu mówię. Jadę sobie na weekend w Alpy,
    > będę dzwonić ze swojej komórki, i żadne LTE mi nie pomoże. Owszem, przy
    > wyjeździe na dłużej można kupić sim szwajcarski, ale to jest rzeźbienie
    > - i też kosztuje. A i tak będą do mnie ludzie dzwonić na mój zwykły numer.

    O ile wiem, to Swajcaria roamingowo traktowana jest tak samo jak UE.
    A przynajmniej bywa, bo może to zależy od operatora. Natomiast z simem
    szwajcarskim może być jeszcze gorzej niż z naszym -- zdaje się, że nie
    tylko trzeba rejestrować, ale byle komu nie chcą sprzedawać.

    > Komórkowi to jest dokładnie taka sama zmowa cenowa, tylko regulator się
    > wtrącił.

    Chyba nabierają rozsądku. Sami operatorzy propagują usługę "WiFi Calling".
    Jeśli gdzieś w Szwajcarii czy innej Ameryce Południowej można skorzystać
    z łącza internetowego przez wifi w smartfonie, to da się dzwonić i odbierać
    połączenia tak samo jak w kraju, za te same pieniądze.

    Tak więc pozostała tylko kwestia "do". Połączenia do numerów zagranicznych
    wciąż są bez uzasadnienia drogie -- i tu trzeba kombinować. Chociaż mój
    operator postanowił łączyć na Ukrainę po stawkach krajowych. Wystarczy
    w panelu WWW wyrazić zgodę by płacić mniej. Chce w ten sposób zgranąć rynek
    Ukraińców mieszkających w Polsce.

    --
    Jarek