    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Globalne ocieplenie
    Date: Tue, 25 Jun 2019 18:33:54 +0200

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .06.2019 o 16:30 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > za wiki:
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimat_we_Wroc%C5%82a
    wiu

    >"W ciągu roku występuje 49 dni gorących, czyli takich, w których
    >maksymalna temperatura przekracza 25 °C,

    25 .. przyjemne lato :-P

    >z czego 11 to dni upalne z temperaturą powyżej 30 °C;

    ale o ile ... bo do 30 to sie juz przyzwyczailem ..

    >czasami zdarzają się we Wrocławiu dni bardzo upalne, podczas których
    >maksymalna temperatura przekracza 35 °C, średnio w roku jest 1 taki
    >dzień ale w 2015 r. było ich aż 6.

    2015 sie nie liczy, bo to sie wlicza do "obecnego ocieplenia klimatu".

    Ale prawde mowiac ... to tych 35C tez nie pamietam ...

    Jest jakies zrodlo historycznych temperatur ?

    >W ostatnich latach stwierdzono coraz częstsze zaleganie nad miastem
    >fal upałów, najdłuższe wystąpiły:

    > 9-13 VII 1959 r. (6 dni)
    > 15-20 VI 1968 r. (6 dni)
    > 16-20 VII 1972 r. (5 dni)
    > 30 V - 6 VI 1979 r. (8 dni)
    > 18-23 IX 1989 r. (6 dni)

    srednio co 6 lat ...

    > 6-11 VIII 1992 r. (6 dni)
    > 22 VII - 2 VIII 1994 r. (12 dni)
    > 7-12 VI 1996 r. (6 dni)
    > 4-14 VII 2006 r. (11 dni)
    > 19-27 VII 2006 r. (9 dni)
    > 10-17.07.2010 r. (8 dni)
    > 6-15.08.2015 r. (10 dni)
    > 30.07-5.08.2018 r. (7 dni)"

    wliczajac 2019, to co 2.5 roku.
    I dni jakby wiecej ...

    >przydałoby się, ale na klimat nie pomoże.
    >Decydujące jest Słońce.

    Ale Slonce to chyba swieci w miare stabilnie, od tysiecy lat tak samo
    ?

    >Zdecydowanie puszka, jak ma klimatyzowane fotele to w ogóle relax :-)

    Gorzej jak trzeba ruszyc z odkrytego parkingu ...

    J.