  • 1. Data: 2019-06-25 16:30:01
    Temat: Globalne ocieplenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mozna nie wierzyc, mozna zartowac, ale na jutro we wrocku zapowiadaja
    36 st C.
    Takich temperatur to ja nie pamietam.

    Moze czas zamknac te elektrownie weglowe i gazowe ...

    No i co tu lepsze - puszka z klima, czy elektryczna hulajnoga ...

    J.

  • 2. Data: 2019-06-25 17:23:50
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2019 09:32:13 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Moze czas zamknac te elektrownie weglowe i gazowe ...
    >
    > No i co tu lepsze - puszka z klima, czy elektryczna hulajnoga ...

    Ja pamietam, nie we wrocku ale na gornym slasku.
    I to pamietam z niedawna jak i z dziecinstwa (lata 80-90)

    Tyle ze pamietanie ze bylo cieplo nie znaczy ze nie bylo tak cieplo tak czesto.

    Z drugiej strony w domu ceglano kamiennym w zeszlym roku az do poczatku sierpnia bez
    problemu temperatura byla w okolicy 23-26 stopni.
    I to przy ciaglym witrzeniu i nie szczypaniu sie z otwartymi drzwiami czy roletami.

    Jak dla mnie globocie jest nie problemem.
    Bardziej drazni mnie fakt ze zime mamy blotnista a nie biala.
    Ale dzieki temu mozna wiecej zrobic i sezon budowlany sie nie zatrzymuje.

    Co jest dobre.

  • 3. Data: 2019-06-25 18:00:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 16:30 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Mozna nie wierzyc, mozna zartowac, ale na jutro we wrocku zapowiadaja 36
    > st C.
    > Takich temperatur to ja nie pamietam.

    za wiki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimat_we_Wroc%C5%82aw
    iu

    "W ciągu roku występuje 49 dni gorących, czyli takich, w których
    maksymalna temperatura przekracza 25 °C, z czego 11 to dni upalne z
    temperaturą powyżej 30 °C; czasami zdarzają się we Wrocławiu dni bardzo
    upalne, podczas których maksymalna temperatura przekracza 35 °C, średnio w
    roku jest 1 taki dzień ale w 2015 r. było ich aż 6. W ostatnich latach
    stwierdzono coraz częstsze zaleganie nad miastem fal upałów, najdłuższe
    wystąpiły:

    9-13 VII 1959 r. (6 dni)
    15-20 VI 1968 r. (6 dni)
    16-20 VII 1972 r. (5 dni)
    30 V - 6 VI 1979 r. (8 dni)
    18-23 IX 1989 r. (6 dni)
    6-11 VIII 1992 r. (6 dni)
    22 VII - 2 VIII 1994 r. (12 dni)
    7-12 VI 1996 r. (6 dni)
    4-14 VII 2006 r. (11 dni)
    19-27 VII 2006 r. (9 dni)
    10-17.07.2010 r. (8 dni)
    6-15.08.2015 r. (10 dni)
    30.07-5.08.2018 r. (7 dni)"

    > Moze czas zamknac te elektrownie weglowe i gazowe ...
    przydałoby się, ale na klimat nie pomoże.
    Decydujące jest Słońce.

    > No i co tu lepsze - puszka z klima, czy elektryczna hulajnoga ...
    Zdecydowanie puszka, jak ma klimatyzowane fotele to w ogóle relax :-)

    TG

  • 4. Data: 2019-06-25 18:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    wiu

    >"W ciągu roku występuje 49 dni gorących, czyli takich, w których
    >maksymalna temperatura przekracza 25 °C,

    25 .. przyjemne lato :-P

    >z czego 11 to dni upalne z temperaturą powyżej 30 °C;

    ale o ile ... bo do 30 to sie juz przyzwyczailem ..

    >czasami zdarzają się we Wrocławiu dni bardzo upalne, podczas których
    >maksymalna temperatura przekracza 35 °C, średnio w roku jest 1 taki
    >dzień ale w 2015 r. było ich aż 6.

    2015 sie nie liczy, bo to sie wlicza do "obecnego ocieplenia klimatu".

    Ale prawde mowiac ... to tych 35C tez nie pamietam ...

    Jest jakies zrodlo historycznych temperatur ?

    >W ostatnich latach stwierdzono coraz częstsze zaleganie nad miastem
    >fal upałów, najdłuższe wystąpiły:

    > 9-13 VII 1959 r. (6 dni)
    > 15-20 VI 1968 r. (6 dni)
    > 16-20 VII 1972 r. (5 dni)
    > 30 V - 6 VI 1979 r. (8 dni)
    > 18-23 IX 1989 r. (6 dni)

    srednio co 6 lat ...

    > 6-11 VIII 1992 r. (6 dni)
    > 22 VII - 2 VIII 1994 r. (12 dni)
    > 7-12 VI 1996 r. (6 dni)
    > 4-14 VII 2006 r. (11 dni)
    > 19-27 VII 2006 r. (9 dni)
    > 10-17.07.2010 r. (8 dni)
    > 6-15.08.2015 r. (10 dni)
    > 30.07-5.08.2018 r. (7 dni)"

    wliczajac 2019, to co 2.5 roku.
    I dni jakby wiecej ...

    >przydałoby się, ale na klimat nie pomoże.
    >Decydujące jest Słońce.

    Ale Slonce to chyba swieci w miare stabilnie, od tysiecy lat tak samo
    ?

    >Zdecydowanie puszka, jak ma klimatyzowane fotele to w ogóle relax :-)

    Gorzej jak trzeba ruszyc z odkrytego parkingu ...

    J.

  • 5. Data: 2019-06-25 18:48:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 18:33 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > 2015 sie nie liczy, bo to sie wlicza do "obecnego ocieplenia klimatu".
    >
    > Ale prawde mowiac ... to tych 35C tez nie pamietam ...

    ale wiki podaje, że średnio co roku jest powyżej 35 st. we wrocku.
    Sklerozę masz i tyle :-)

    > Jest jakies zrodlo historycznych temperatur ?

    > srednio co 6 lat ...

    > wliczajac 2019, to co 2.5 roku.
    > I dni jakby wiecej ...
    Ale już w 1959 miałeś 6 takich dni. Pewnie od tego roku prowadzone są
    dokładniejsze pomiary.

    > Ale Slonce to chyba swieci w miare stabilnie, od tysiecy lat tak samo ?
    Cykl 11 letni, kilkudziesięcioletni, kilkuset letni i niewiadomo ile letni
    bo dokładnych danych brak.
    Wszystko na Ziemi zależy od Słońca. Było już średnio kilkanaście stopni
    wiecej i kilkanaście mniej.
    Jak powstawał węgiel pewnie we "wrocku" średnia roczna była z 5-7 st.
    wyższa.

    > Gorzej jak trzeba ruszyc z odkrytego parkingu ...
    Odpalić silinik (rozglądając się czy policji lub SM nie ma w okolicy),
    uchylić okna, włączyć klimę i za 2-3 minuty można ruszać.

    TG

  • 6. Data: 2019-06-25 18:54:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wczoraj zrobilem 17 kilometrtow hulajnoga, dzisiaj malo bo tylko 3. Zero problemow z
    wysoka temperatura w czasie jazdy.

  • 7. Data: 2019-06-25 18:58:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Wczoraj zrobilem 17 kilometrtow hulajnoga, dzisiaj malo bo tylko 3.
    >Zero problemow z wysoka temperatura w czasie jazdy.

    Wiaterek przyjemnie chlodzi ?

    Niestety jest druga czesc ... czy elektronika to wytrzyma.
    Choc chinska powinna wytrzymac - u nich chyba tyle bywa.

    J.

  • 8. Data: 2019-06-25 19:44:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 16:30, J.F. pisze:
    > Mozna nie wierzyc, mozna zartowac, ale na jutro we wrocku zapowiadaja 36
    > st C.
    > Takich temperatur to ja nie pamietam.

    Eeee tam, były.

    > No i co tu lepsze - puszka z klima, czy elektryczna hulajnoga ...

    Zależy do czego.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-06-25 19:52:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma drugiej czesci. Dlaczego miala by nie wytrzymac? Lekko ze mna nie ma i sie nie
    grzeje.

  • 10. Data: 2019-06-25 19:53:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie ma drugiej czesci. Dlaczego miala by nie wytrzymac? Lekko ze mna
    >nie ma i sie nie grzeje.

    Elektronika ogolnie sie grzeje.
    Wiec wymaga chlodzenia.
    A chlodzenie przez powietrze 35C gorsze od takiego 25C.

    J.