    From: "Liryczny Podmiot" <u...@m...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Głośny zasilacz
    Date: Fri, 19 Dec 2014 12:58:57 +0100

    Użytkownik "Michal Lukasik"

    > Po pierwsze to ta karta jest w złym miejscu (nie wiem, kto mu tego kompa
    > składał, ale krótko mówiąc znał się na tym jak "świnia na gwiazdach"). ;D

    Fakt, że utalentowany w tym kierunku nijak nie był. Ta obudowa jest idealna
    do porządkowania kabli. Najprostszy widoczny przykład to dyski.
    Wystarczyłoby je wsunąć odwrotnie i już byłoby przewiewniej i milej dla oka.

    > Po drugie, jak już będzie zamontowana tam gdzie powinna być od początku to
    > ta odległość jest wystarczająco duża.

    Duża do czego? Masz ustawione przeciwstawnie dwa różnej wielkości
    wentylatory pracujące w dodatku ze zmienną prędkością, które zasysają
    powietrze ze wspólnego obszaru. Cudów (ponoć) nie ma, musi się tam zakręcić.

    > Baaardzo schematyczne myślenie. Kto Ci każe montować "wentyl" ciągiem do
    > dołu (w stronę radiatora)?

    Wtedy jest już totalny bałagan. Jeden zasysa z góry, drugi z dołu a trzeci
    poziomo. To (nawet w teorii) nie może być dobre.

    > Akurat radził dobrze. Bo taka konfiguracja jak jest teraz sprzyja
    > tworzeniu się 'martwych stref' jak np. opisana tu
    > http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2196981

    Nie opierajmy się na jednostkowych, nie popartych rzetelnymi badaniami
    przypadkach.
    Jest zbyt wiele czynników, które mają wpływ na nawet identyczne zestawy.
    Na ten przykład z innej (na pozór) beczki: np żaden z moich desktopów nie
    stał nigdy na ziemi. Ustawiam je na półkach albo postumentach. Ma to
    niewielki wpływ na temperatury (w początkowym okresie) ale zapobiega
    dostawaniu się do obudowy kurzu, który najszybciej i najskuteczniej podnosi
    temperatury.
    Oceniam, że podniesienie komputera o 10 cm nad podłogę zmniejsza liczbę
    kurzu w środku o połowę, a to przekłada się na dwukrotnie mniejszą wymaganą
    liczbę czyszczeń. Niestety, podniesienie o kolejne 10 cm nie daje już
    takiego przyrostu;)

    > Problem może się pojawić choć nie musi, tak czy siak po przełożeniu karty
    > można o nim zapomnieć.

    Cała ta burza mózgów przypomina burzę w szklance wody.
    Niech gość odkręci wreszcie te cztery śruby i sprawdzi, bo szkoda naszych
    palców i zniszczonych klawiatur!
    Chociaż osobiście stawiam dolary przeciwko orzechom, że w tym przypadku to
    nic nie pomoże, bo problem jest w wiatraku, lub sterowniku pwn.

    > Ponadto w prawie-pasywnie chłodzonych komputerach może to być lepsze
    > rozwiązanie. Przykładem może być mój komputer, gdzie właśnie w takim
    > położeniu PSU wnętrze nie tylko "budy" ale i samego PSU chłodzone jest
    > najefektywniej (prócz "wentyla" w PSU mam jeszcze 2 w budzie z czego ~80%
    > czasu jeden jest 0RPM, drugi ~900RPM - brak wentylatorów na CPU Q9300 i
    > GFX HD7850 - inna historia gdy np. odpalę 'bitcoin minera' ;D).

    Ja w pracy też mam komputer, który fabrycznie miał dwa wentylatory i mu to w
    zupełności wystarczało. Z tym, że jeden jest w takim sprytnym tunelu, który
    tak kieruje powietrzem, że opływa procesor, mostek, pamięci i wylatuje sobie
    tyłem - a drugi w zasilaczu. Niestety, wg. moich standardów chłodny ani
    cichy ten system nie jest (co mi nie przeszkadza wcale, bo pseudoklima
    pracująca pod sufitem cały czas skutecznie zagłusza dosłownie wszystko;)
    W domowym, liczba wiatraków doszła do magicznej liczby dwucyfrowej, ale
    potem, po serii eksperymentów redukowałem, aż w końcu zostało tylko 7 (z
    tego jeden pełni funkcję czysto dekoracyjną).

    Pozdr.
    --
    LPPL