    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gniazdo M2
    Date: Sun, 11 Feb 2024 12:33:45 +0100

    > Masz kilka opcji:
    > 1. Podłączyć te gniazda do złącza (header'a) usb3 na płycie przez
    > przejściówkę
    > https://vi.aliexpress.com/item/1005005893085864.html
    > Powinno działać choć nigdy nie próbowałem w tę stronę. Tzn. elektrycznie
    > będzie, nie wiem jak przepustowo, ale to krótki odcinek może pociagnie.
    >
    > 2. Podłączyć je normalnie do złącza usb2 na płycie
    >
    > 3. Jak to stara i duża obudowa to masz pewnie jeszcze miejsca na kieszenie.
    > https://allegro.pl/oferta/hub-5-25-przedni-panel-usb
    -3-0-2-0-audio-525e20-14826698463
    > https://allegro.pl/oferta/panel-przedni-5-25-cala-ko
    ncentrator-usb-4-porty-usb3-0-2-0-15025490533
    > (jest tego sporo, to tylko przykłady)
    >
    > Sam wybrałbym 2+3

    Będzie trochę czasu to spróbuje pokombinować wg ww wytycznych. Dzięki.

> [...]
    > sterowniki do każdego.
    >
    > Patrzę teraz po swoich Asusach AM4 i też oferują sterowniki grafiki, a
    > jest jak jest w cpu.
    >
    > Zwróć uwagę, że duża część tego co oferuje płyta jest w CPU. Masz na
    > płycie chipsety obsługujące usb czy sata, ale w cpu też jest ich
    > obsługa, stąd m.in. tyle tych "gniazd". Linie pcie to też cpu a nie
    > płyta. Nvme również cpu (plus chipset płyty). A sterowniki dostarcza
    > składacz tego bajzlu, czyli producent płyty.
    >
    > Tu masz ładny schemacik co siedzi w cpu a co na płycie (tu z chipsetem x570).
    f9e4475be78a860c608b1e0a60/untitled-1.jpg

    Czyli możemy przyjąć że temat wyczerpany. Tym bardziej że to był on
    założony tylko w ramach ciekawostki a nie jakiejś wyższej potrzeby.
    Dzięki za szczegółowe analizy i wyjaśnienia.