    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Gwint, który się zaciera
    Date: Tue, 12 Mar 2019 14:10:27 GMT

    On 2019-03-12, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Kiedyś dostałem małą próbkę Xylanu do badań.
    > Gwint aluminiowy potraktowany nim sprawował się bardzo dobrze.
    > Okazało się niestety, że sprzedawali tylko duże opakowania.
    > W naszym przypadku kupno na parę lat nie wchodziło w grę,
    > bo termin ważności był zaskakująco krótki.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Xylan_(coating)

    Xylanów jest od pioruna i obejmują kilka rodzin polimerów, z jedną cechą
    wspólną - podwyższona odporność termiczna. A chemicznie mogą to być np.
    poliimidy, właśnie PTFE, silikonowe poliestry. Ale to wszystko bez BN.

    Nb. DuPont ma ciekawe emulsje PTFE, np. taką:
    http://www2.dupont.com/Teflon_Industrial/en_US/asset
    s/downloads/k15764.pdf
    Jest dość stabilna jeśli pilnować aby pH nie spadło (stabilizowana
    amoniakiem aq), ale chyba paru lat by nie pociągnęła, choć kto wie.

    --
    Marcin