  • Data: 2019-03-12 20:32:12
    Temat: Re: Gwint, który się zaciera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:q68t84$gi9$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 12.03.2019 o 05:11, Konrad Anikiel pisze:
> [...]

    >sprawę dostał tokarz. 1,5 godziny robił 2 gwinty i złamał przy tym 2
    >płytki nożowe. Twierdzi, że jak ma 40 lat stażu w obróbce skrawaniem,
    >to takiego materiału jeszcze nie widział.
    >A najciekawsze było, jak skręcał poprawiony gwint ręcznie, żeby
    >sprawdzić luzy. Mówię mu, żeby nie wkręcał do oporu, bo będzie cięzko
    >odkręcić, ale on dokręcił ręką. Z powrotem już się ręką nie dało i
    >dopiero poszło kluczem z dużymi oporami. Gwint się uszkodził przy tym
    >odkręcaniu, co by potwierdzało Twoją tezę, że te metale łatwo się
    >zgrzewają dyfuzyjnie. Nawet bardzo łatwo.

    ale chyba nie az tak latwo.

    Moze po prostu powierzchnia nie taka - jakas chropowatosc i zadziory w
    jedna strone ...

    >Ostatecznie mam zrobione z dużym luzem i będę skręcać to z taśmą
    >teflonową plus grafit.

    Teflon na 400C to chyba kiepsko
    Przekracza temperature topnienia (326C), wiec stopi sie i sklei, ale
    co gorsza bedzie sie tez rozkladal.

    A to chyba nie tylko ludziom zaszkodzi, ale i aparaturze ...

    J.