    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Gwint, który się zaciera
    Date: Wed, 13 Mar 2019 09:35:15 +0100

    W dniu 13.03.2019 o 01:43, Konrad Anikiel pisze:

    > Masz po prostu niedobry gwint. Albo jest zbieżny (tokarz umie robić gwinty?), albo
    źle zaprojektowany (na czym blokuje się element po pełnym wkręceniu?), albo
    powierzchnia nie jest gładka (toczone poszczerbionymi płytkami), albo nie ma
    zaokrągleń tam gdzie mają być (ostra krawędź wbija się w metal), albo jakaś
    kombinacja kilku takich wad.
    Tokarz, który to robił wcześniej zeznał, że gwint wewnętrzny zrobił
    gwintownikiem, a zewnętrzny toczył. Tak więc na 100% zrobił wewnątrz
    stożek tak, jak mu wyszło od gwintownika.
    Tym nie mniej dziwi mnie "zespawanie" obu części przy wkręceniu ręką.
    Obie były świeżo po toczeniu (nóż ostry).
    Jacek