  • 61. Data: 2009-01-16 15:11:05
    Temat: Re: Harmonogram cyfryzacji w PL
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Pewnie problem polegał na tym, że TVP w ten sposób straciłaby część rynku,
    > sporą część.
    > Ludzie nie musieliby przechodzić na dvb-t, skoro pozostałby im wybór
    > oglądania polsatu i tvn w analogu.
    > I kto wie czy właśnie o to polsatowi i tvn nie chodziło.

    Spiskowa teoria ?
    :-)

    pozdrawiam,
    vari

  • 62. Data: 2009-01-16 15:21:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Spiskowa teoria ?
    > :-)

    Ależ skąd.
    Naturalna kolej rzeczy.

    Takie byłyby konsekwencje tego co chciałeś.
    Tak działa rynek - gdy jeden podmiot się wyeliminuje, jego miejsce wezmą
    inni.
    Dlatego trzeba było zrobić tak, aby każdy podmiot zachował te same prawa.
    I tak tvp straci najwięcej, bo już nie będzie uprzywilejowana w zasięgu.

  • 63. Data: 2009-01-17 10:46:09
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Pewnie problem polegał na tym, że TVP w ten sposób straciłaby część rynku,
    > sporą część.

    Nic nie stracilaby. Mialaby wiecej programow w DVB-T niz w analogu wiec
    bylby to swietny sposob na zachecenie ich do cyfryzacji, TVP po prostu
    zrobilaby MUX1 a to bylby najwiekszy problem dla komercji...

    > Ludzie nie musieliby przechodzić na dvb-t, skoro pozostałby im wybór
    > oglądania polsatu i tvn w analogu.
    > I kto wie czy właśnie o to polsatowi i tvn nie chodziło.
    > Wreszcie mieliby większy zasięg niż tvp.

    Polsat i TVN caly 2008 rok "dyskutowaly" z urzedami co polegalo na
    wymyslaniu nierealnych pomyslow i odrzucaniu wszelkich zadan wylaczenia
    analogu. W ten sposob nie prowadzi sie dyskusji jesli chce sie cyfryzacji.
    Rok udowodnil ze nie zalezy im na cyfryazacji a proponowany harmonogram
    pokazuje jak wg nich mialaby wygladac cyfryzacja. Przesuniecie terminu 2012
    na 2013 to pierwsze podejscie w 2013 powiedza ze ludzie nie maja odbiornikow
    wiec trzeba przesunac na 2014. Problem nie polega na uruchomieniu DVB-T - tu
    nie jest potrzebny zaden harmonogram, mozna uruchomic w calej Polsce juz
    dzis, problem polega na tym ze komercja nie bedzie chciala sie zgodzic na
    wylaczenie analogu blokujac "swoje" kanaly jak tylko sie da.

    > Ale nikt do góry nie jest na tyle głupi, żeby dać im taki prezent.
    > Wtedy dopiero mógłbyś wrzeszczeć jak to skorumpowali KRRiT.

    nikt nie zgodzi sie na wylaczenie TVP przed komercja lub na odwrot. Wszyscy
    musza byc wylaczeni razem. Problem w tym ze TVP godzila sie nawet na 2012 a
    Polsat i TVN nie wiem czy zgodzilyby sie na 2014 bo wg ich oficjalnego
    stanowiska "wylaczyc mozna jak 95% osob bedzie mialo odbiorniki w domu" co
    przekladaloby sie tak mniej wiecej za 20 lat gdy zepsuja sie telewizory
    analogowe...

    > Napisałem powyżej czemu.
    > Trzeba patrzeć trochę dalej niż to się Tobie wydaje.

    vari ma racje. Prezes UKE powinien dac MUX1 TVP a MUX2 komercji. Niestety po
    drodze stoi tez KRRiT i politycy PO ktorzy nie lubia TVP... Ale z logicznego
    punktu widzenia bylaby to najlepsza dla wszystkich opcja pozwalajaca na
    szybkie uruchomienie. Harmonogram uruchomienia jest zbedny, kazdy budowalby
    tak szybko zeby zdazyc przed wylaczeniem. Potrzebny jest tylko harmonogram
    wylaczen. Wiem ze jest co najmniej kilka takich harmonogramow, ten ktory
    podala teraz KRRiT jest chyba najslabszym i najgorszym z mozliwych - on nie
    jest dla sprzyjania cyfryzacji, on jest po to by platformy sat Polsatu i
    TVNu mogly jeszcze sporo zarobic.

  • 64. Data: 2009-01-17 15:12:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nic nie stracilaby.

    No jak to nie?
    A te rzekome miliony ludzi, którzy nie chcą tunerów cyfrowych, to nie
    odbierałoby konkurencji w analogu?

> [...]
    > uruchomic w calej Polsce juz dzis, problem polega na tym ze komercja nie
    > bedzie chciala sie zgodzic na wylaczenie analogu blokujac "swoje" kanaly

    Pełna zgoda.
    I jak dzięki temu kompromisowi, jednak uda ich się zmusić/zachęcić do dvb-t
    to chyba będzie to zysk?

    > nikt nie zgodzi sie na wylaczenie TVP przed komercja lub na odwrot.

    No właśnie to napisałem.
    Dobrze że się zgadzamy.

  • 65. Data: 2009-01-17 15:22:40
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ja mieszkam 70 km od RTCN Kołowo ....
    > Mam na tyle idelany odbiór z anteny naziemnej (fakt - to rozbudowany
    > system bo jestem amatorem DXów w TV), że mogę wychwytywać problemy
    > wystepujące w łączach dosyłowych (np TVP3 ma jakieś problemy fazowe w
    > zakresie chrominancji - kolory są blade i nieco przekłamane).

    Kurde, TVP 3 z Kołowa to jakas paranoja, nie da się na to patrzeć na
    trzeźwo. A jeszcze większym badziewiem jest Polsat, od niepamiętnych czasów
    transmitowany przez zepsuty nadajnik :-). Więc nie gadaj o "idealnym
    odbiorze z RTCN Kołowo". Chyba że 50 % to dla CIebie ideał ;-).

  • 66. Data: 2009-01-17 16:00:53
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasów transmitowany przez zepsuty nadajnik :-). Więc nie gadaj o
    > "idealnym odbiorze z RTCN Kołowo". Chyba że 50 % to dla CIebie ideał ;-).

    Polsat wie o awarii swojego nadajnika (powiadomiłem operatora czyli RSTV) i
    nic nie robi.
    Mnie ten mały pasek nie przeszkadza. Podobno to problem z przetwornicą.
    No cóż - takich mamy nadawców.
    Widz się nie liczy.
    Idealnie mam za to TVP1. Reszta faktycznie ma mankamenty ale leżą one po
    stronie nadawcy - sygnał mam bardzo dobry i czysty.
    Pewnie, że to nie DVD ale np wygrywa jakosciowo z sygnałem Cyfrowego Polsatu
    (mam na piętrze ich odbiornik pożyczony od znajomego, który dużo podróżuje i
    gdy go nie ma to mogę używać jego odbiornik).
    Kołowo to niebo a CP to ziemia jeśli porównywać.
    TVP1 z kolei mam tak samo z Kołowa jak z Cyfry+.
    Przynajmniej mogę w razie nagrywania na VHS, zapisać kompletny sygnał NICAM
    na taśmie (innych form zapisu jeszcze się nie dorobiłem).
    vari

  • 67. Data: 2009-01-17 16:33:50
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Big Jack wrote:
    > http://satkurier.pl/news/44881/harmonogram-cyfryzacj
    i-w-polsce.html

    Czy ktoś umie/może mi powiedzieć, jak będzie z realnym zasięgiem nadajnika z
    Rabki (uruchomienie lipiec 2010) ....
    Teoretycznie mieszkam pod Krakowem (autobusem 31km do dworca ...) ale mam po
    drodze górke, więć TVP1 i TVP 2 odbieram z Rabki (kanały 31 i 36), a
    "resztki" TVP3 i polsatu z Chorągwicy (kanały 50 i 53) po reszcie nawet
    śladu nie ma.
    Ale z tego co doczytałem moc nadajnika DVB będzie duuużo mniejsza - i tego z
    Chorągwicy i tego z Rabki.....

    pozdrawiam

    Pitpull

  • 68. Data: 2009-01-19 11:54:37
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Idealnie mam za to TVP1. Reszta faktycznie ma mankamenty

    Plączesz się w zeznaniach ;-)). Najpierw piszesz o idealnym odbiorze,
    zwłaszcza TVP1, a teraz okazuje się że tylko jedynkę masz idealną :-))).

    > Przynajmniej mogę w razie nagrywania na VHS, zapisać kompletny sygnał
    > NICAM na taśmie (innych form zapisu jeszcze się nie dorobiłem).

    Oj, NICAM-u to na taśmę raczej nie zapiszesz :-). Chyba że się mylę...

  • 69. Data: 2009-01-19 12:38:07
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Oj, NICAM-u to na taśmę raczej nie zapiszesz :-). Chyba że się mylę...

    Chyba się mylisz.... :-)
    vari

  • 70. Data: 2009-01-19 13:07:51
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:

    > Plączesz się w zeznaniach ;-)). Najpierw piszesz o idealnym odbiorze,
    > zwłaszcza TVP1, a teraz okazuje się że tylko jedynkę masz idealną :-))).

    > Oj, NICAM-u to na taśmę raczej nie zapiszesz :-). Chyba że się mylę...

    Nicamu nie zapiszesz, ale magnetowidy mały dekoder nicamu i nagrywały
    stereo. Po co zapisywać nicam???

    pawell