    From: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Hotplugowanie dysku
    Date: Sat, 27 Jun 2009 14:07:18 +0200

    Osoba Tomasz Chmielewski napisała na pl.comp.pecet:

    > Uruchom:
    >
    > # update-pciids
    >
    > I "lspci" jeszcze raz.

    http://wklej.org/id/112851/
    http://wklej.org/id/112852/

    PS u mnie update-pciids nie dali ;]

    > Generalnie tak, o ile kontroler i sterownik to wspieraja.
    > Po prostu sprawdz, i juz.

    Skoro to bezpieczne, to sprawdzę ;]

    > Z tym ze: kontroler bedzie oczekiwal, ze do dysku napiecie jest
    > podlaczone (czyli: najpierw kabel od zasilania, potem kabel SATA).
    > W odwrotna strone (najpierw kabel SATA, potem zasilanie),
    > niekoniecznie musi to funkcjonowac (choc moze).

    Wygodniej by było tylko zasilanie podłączać (wtedy i jakiś przełącznik
    sprzętowy można by zrobić). No nic, zobaczymy.

    W każdym razie kiedyś przez przypadek podłączyłem se dysk IDE do
    działającego komputera (w szufladzie). Z ciekawości próbowałem go jakoś
    wykryć, ale się nie dało (albo nie umiałem). Rozumiem, że SATA
    przewiduje robienie takich rzeczy, a PATA niekoniecznie.

    > A tak w ogole, w czym ci przeszkadza wylaczenie dysku przez hdparm -Y
    > przy starcie systemu? Przeciez to wygodniejsze, niz przalaczanie
    > kabli.

    Mam nawet odpowiedni skrypt na pulpicie. Chodzi o to, że po co go
    uruchamiać i za chwilę wyłączać. Sprzęt tego nie lubi. A jak mi się
    czasem wymyśli restart, żeby przełączyć się na inny system, to dysk
    znowu rusza.

    Marcin Kocur