  • 1. Data: 2013-11-29 09:45:32
    Temat: Hybryda SSD+HDD od WD
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Wreszcie coś ciekawego a nie pseudo hybrydy od Seagate.

    WD wypuścił na rynek prawdziwą hybrydę 2.5" 120GBSSD + 1TB HDD
    Cena na razie zaporowa z czego co widzę bo 300e w PL ok 1150 zl ale wreszcie
    jest to fajna sprawa do lapków bo masz SSD na szybkość i HDD na pojemność.

    Info:
    http://www.backupacademy.pl/wd-prezentuje-pierwszy-n
    a-swiecie-podwojny-dysk-ssdhdd/

  • 2. Data: 2013-11-29 13:49:22
    Temat: Re: Hybryda SSD+HDD od WD
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Chris napisał w piątek, 29 listopada 2013 09:45:

> [...]
    > Cena na razie zaporowa z czego co widzę bo 300e w PL ok 1150 zl ale
    > wreszcie jest to fajna sprawa do lapków bo masz SSD na szybkość i

    No, dobrze - ale czym to się różni od "pseudo hybrydy od
    Seagate", która też ma "SSD na szybkość i HDD na pojemność"? Bo z
    przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

    Poza tym zafrapowało mnie zdanie: "...co czyni tę pamięć
    kompatybilną z popularnymi systemami operacyjnymi dla komputerów PC,
    począwszy od Windows XP a kończąc na Windows 8.1". Nie ma tu
    stwierdzenia "ze wszystkimi systemami operacyjnymi", tylko "z
    popularnymi systemami operacyjnymi". IMHO zwrot ten sugeruje, że napęd
    wymaga specjalnego sterowania (gdyby sterowanie było w pełni zgodne ze
    sterowaniem HDD lub SSD, to nie byłoby potrzeby ograniczania zgodności
    do "popularnych systemów operacyjnych"), a system operacyjny musi mieć
    zainstalowany jakiś specjalny driver do wykorzystania wszystkich
    funkcji dysku.

    A że hybrydy dla windows z driverem były w sprzedaży na długo
    przed Seagate'em - więc tym bardziej dziwi mnie, co w tym jest takiego
    nowego i ciekawego.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 3. Data: 2013-11-29 14:17:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan Stożek napisa?(a):

    > No, dobrze - ale czym to się różni od "pseudo hybrydy od
    > Seagate", która też ma "SSD na szybkość i HDD na pojemność"? Bo z
    > przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

    Piersze hybrydowe Momentusy XT miały 4 lub 8 GB ssd.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 4. Data: 2013-11-29 14:29:29
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    januszek nabazgrał(a):

    > Jan Stożek napisa?(a):
    > Piersze hybrydowe Momentusy XT miały 4 lub 8 GB ssd.

    I to na wew. cache a nie na dane dla usera.

  • 5. Data: 2013-11-29 14:38:25
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Chris napisał w piątek, 29 listopada 2013 14:29:

    > januszek nabazgrał(a):

    O ile rozumiem, że po marksowsku ilość przechodzi w jakość...

    > I to na wew. cache a nie na dane dla usera.

    ... o tyle tego nie bardzo.
    Chcesz, żeby tani dysk na rynek konsumencki przechowywał JEDYNĄ
    kopię danych użytkownika na SSD?

  • 6. Data: 2013-11-29 14:43:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 13:49:22 +0100, Jan Stożek napisał(a):

    > No, dobrze - ale czym to się różni od "pseudo hybrydy od
    > Seagate", która też ma "SSD na szybkość i HDD na pojemność"? Bo z
    > przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

    W tym rozwiązaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane są jako dwa oddzielne
    urządzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

    (ciach...)

    [ Jak to mówią daltoniści: życie jest jak tęcza - raz białe, raz czarne... ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 7. Data: 2013-11-29 15:24:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 29 Nov 2013 14:43:56 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <178kqal3qux3h$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    od Przemysław Ryk <p...@g...com> :

    >W tym rozwiązaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane są jako dwa oddzielne
    >urządzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.
    >
    >(ciach...)

    Widows only, upierdliwa instalacja, słaby SSD plus słaby HDD, drogi.
    Gadżet na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).

  • 8. Data: 2013-11-29 15:43:48
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Olaf Frikiov Skiorvensen nabazgrał(a):

> [...]
    > Widows only, upierdliwa instalacja, słaby SSD plus słaby HDD, drogi.
    > Gadżet na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).

    To start dla tego pewnie taka cena, SSD na starcie też kosztowały majątek.
    Obecnie nie ma się co rzucać na to ale za jakiś czas jak ceny spadną to do
    lapka jak znalazł.
    Pamiętaj że laki 2-bay to rzadkość niestety, ja w swoim zrezygnowałem z
    napędu BD na rzecz drugiego dysku SSD.

  • 9. Data: 2013-11-29 15:53:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 15:24:13 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    >
    > Widows only, upierdliwa instalacja, słaby SSD plus słaby HDD, drogi.
    > Gadżet na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).

    Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po prostu
    wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa napędy. Z
    drugiej strony... Informację w instrukcji obsługi 95% miszczów by pewnie
    zignorowało, a potem byłby płacz i zgrzytanie zębami, że dlaczego to takie
    wolne. ;)

    Swoją drogą - na podstawie czego wnioskujesz słabość owego napędu?

    [ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo ]
    [ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
    [ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył, ]
    [ że nadchodzi PIĄTEK! (JoeMonster.org) ]

  • 10. Data: 2013-11-29 16:08:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po
    > prostu
    > wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa napędy.

    Czyli rozwiazanie dla tych, ktorzy maja miejsce na jeden dysk a chca ssd+hd
    (np. ja).
    Tylko troche drogo.